معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب گیلان گفت: مصرف آب در روزهای اخیر با ورود مسافران و گردشگران به استان به طور متوسط ۱۰ درصد افزایش یافت و در ساعات اوج مصرف این رقم تا ۴۰ درصد افزایش می یابد که از ذخیره مخازن جبران می شود.

تکتم نیوز/مازیار غلامپور اظهار کرد: طی این روزها مصرف به شدت افزایش یافته است و اگر چه تولید آب با تمام ظرفیت در حال انجام است اما جمعیت مسافر ورودی به قدری زیاد است که مصرف را به شدت افزایش داده و در نتیجه در برخی مناطق با افت فشار مواجهیم.

وی با بیان اینکه تولید آب در مدار بهره برداری است و مشکلی به لحاظ تاسیساتی وجود ندارد، اضافه کرد: تا قبل از تعطیلات تولید آب در استان هشت هزار و ۶۰۰ تا ۷۰۰ لیتر بر ثانیه بود اما هم‌اینک این میزان به بیش از ۹ هزار و ۲۰۰ تا ۳۰۰ لیتر بر ثانیه رسیده اما با این وجود کمبود داریم ضمن اینکه بین تولید و مصرف رابطه مستقیمی وجود دارد.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفای گیلان بیان کرد: انتظار است تا مسافران و هم‌استانی‌ها در این ایام با رعایت الگو در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

وی اظهار کرد: به طور قطع با خروج گردشگران از گیلان از فردا (جمعه) و کاهش مسافران، میزان مصرف آب هم کاهش می یابد و در روزهای آتی شرایط بهتر خواهد شد.

بر اساس آمارها طی سه روز اخیر بالغ بر ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر به استان وارد شده اند و ۶ میلیون و ۵۹۱ هزار و ۳۵۲ نفر شب اقامت از ۱۰ تا ۱۴ شهریور ماه در مراکز اقامتی ثابت و موقت گیلان ثبت شده‌است.