شرکت ایران خودرو در یک تخلف واضح، خودروهای سورن پلاس که قرار بود با موتور EF۷ به مشتریان ارائه شود، به موتور پایین‌تری به نام XU۷P تغییر داده است. قیمت موتور XU۷P تقریباً ۷۰ میلیون تومان کمتر از موتور EF۷ است، اما در قیمت‌گذاری نهایی سورن پلاس این تفاوت قیمت در نظر گرفته نشده و حتی این خودرو با موتور قدیمی و منسوخ، با قیمتی بالاتر به فروش می‌رسد.

تکتم نیوز/یکی از مخاطبان سایت خبری انتخاب با ارسال پیامی اعلام کرد: شرکت ایرانخودرو در یک تخلف واضح، خودروهای سورن پلاس که قرار بود با موتور EF۷ به مشتریان ارائه شود، به موتور پایین‌تری به نام XU۷P تغییر داده است. قیمت موتور XU۷P تقریباً ۷۰ میلیون تومان کمتر از موتور EF۷ است، اما در قیمت‌گذاری نهایی سورن پلاس این تفاوت قیمت در نظر گرفته نشده و حتی این خودرو با موتور قدیمی و منسوخ، با قیمتی بالاتر به فروش می‌رسد.

شرکت ایرانخودرو در یکی از طرح‌های فروش سال ۱۴۰۱ اعلام کرد که بدون قرعه‌کشی و فقط براساس اولویت‌بندی زمانی، به همه متقاضیان خودرو تحویل خواهد داد. حال با گذشت دو سال از این طرح و عرضه برخی خودروها، شاهد وقوع تخلفاتی از سوی این شرکت و عدم پیگیری تخلفات از سوی دو دستگاه ناظر یعنی وزارت صمت و سازمان تعزیرات حکومتی هستیم. …
یکی از تخلفات به وجود آمده در این طرح، عدم پایبندی به تعهدات و فروش اجباری است. به عنوان نمونه خودروی سورن پلاس که قرار بوده در قالب این طرح با موتورEF۷ عرضه شود؛ با موتور XU۷P جایگزین شده و ایرانخودرو متقاضیان را موظف به تکمیل وجه برای این محصول کرده و در صورت عدم تکمیل وجه برای آنان انصراف ثبت می‌کند.

  • منبع خبر : گسترش نیوز