۰ تکتم نیوز/آیت الله علم الهدی اخیرا در سخنرانی گفت: خواهران و برادران افغان‌ که به ایران آمده‌اند، هم‌پیمان ما هستند و مشابه مهاجرانی هستند که در آغاز اسلام از مکه به مدینه هجرت کردند. در آن زمان، مردم مدینه (انصار) خانه‌ها و دارایی‌های خود را با آن‌ها تقسیم کردند؛ ایرانی‌ها نیز باید به همین […]

تکتم نیوز/آیت الله علم الهدی اخیرا در سخنرانی گفت: خواهران و برادران افغان‌ که به ایران آمده‌اند، هم‌پیمان ما هستند و مشابه مهاجرانی هستند که در آغاز اسلام از مکه به مدینه هجرت کردند. در آن زمان، مردم مدینه (انصار) خانه‌ها و دارایی‌های خود را با آن‌ها تقسیم کردند؛ ایرانی‌ها نیز باید به همین شیوه عمل کنند.
در روزهایی موضوع مهاجران غیرقانونی افغان در ایران به شدت مورد توجه قرار گرفته است. روزنامه جمهوری اسلامی در گزارشی نگران‌کننده اشاره کرده که حتی گروه طالبان نیز نیروهای مسلح خود را به عنوان مهاجر به ایران فرستاده‌اند و این افراد تا کنون مرتکب جرایم و جنایت‌های متعددی در نقاط مختلف کشور شده‌اند.

امروز نیز از مجلس شورای اسلامی خبر رسیده که طرحی برای محدود کردن مهاجرت به ایران و اخراج اتباع غیرمجاز آماده شده که در صورت تبدیل به قانون، می تواند برخی مشکلات این حوزه را برطرف کند.

  • منبع خبر : گسترش نیوز