۰ تکتم نیوز/در چند سال اخیر بحث انتقال پایتخت از تهران به مکانی دیگر با توجه به مشکلات مختلف در سطوح مختلف مطرح شده اما عملا با گذشت زمان این بحث فقط در همان طرح و صحبت باقی ماند و اتفاق عملی در این باره رخ نداده است. از این رو برخی از مخاطبان خبرگزاری […]

تکتم نیوز/در چند سال اخیر بحث انتقال پایتخت از تهران به مکانی دیگر با توجه به مشکلات مختلف در سطوح مختلف مطرح شده اما عملا با گذشت زمان این بحث فقط در همان طرح و صحبت باقی ماند و اتفاق عملی در این باره رخ نداده است.
از این رو برخی از مخاطبان خبرگزاری فارس با ثبت پویش هایی در سامانه فارس من علاوه بر انتقال پایتخت مکان هایی را هم برای این انتقال به منظور بررسی کارشناسی پیشنهاد داده اند.
آخرین اظهار نظر یک مقام رسمی مبنی بر انتقال پایتخت بر می گردد به اواسط بهار سال جاری که احمد وحیدی وزیر کشور گفته بود: انتقال پایتخت یکصد میلیارد دلار لازم دارد، موضوع تقسیم استان تهران توسط دولت در دست بررسی است و مصوبه مجلس را لازم دارد که باید توسط مجلس دوازدهم بررسی و تصویب شود.
حالا در همین رابط مخاطبی با ثبت پویشی با عنوان”پیشنهاد انتقال پایتخت از تهران” نوشت:
با توجه به حجم آسیب‌های زیستی و اجتماعی، تورم، مهاجرت بیش از حد، آلودگی هوا و گسل و فرسایش زمین و …با تغییر پایتخت از تهران به شهر دیگر مشکل حل خواهد شد.
با این کار نیاز تقسیم‌بندی و طرح استان کردن شهرهای مختلف نیست و حداقل دو پایتختی نیاز نیست.

  • منبع خبر : فارس نیوز