استاندار گیلان از افتتاح هشت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پروژه صنعتی، عمرانی و اقتصادی در گیلان خبر داد و گفت: بسیاری از پروژه‌های عمرانی استان را بعد از تکمیل سریعا به بهره‌برداری رساندیم و معطل افتتاح آن نبودیم‌ هر چند برخی از این پروژه‌ها در روزهای آینده افتتاح می‌شود.

به گزارش تکتم نیوز، اسدالله عباسی ظهر امروز(چهارشنبه) در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان در سالن غدیر استانداری از افتتاح هشت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پروژه صنعتی، عمرانی و اقتصادی در گیلان خبر داد و اظهار کرد: بسیاری از پروژه‌های عمرانی استان را بعد از تکمیل سریعا به بهره‌برداری رساندیم و معطل افتتاح آن نبودیم‌ هر چند برخی از این پروژه‌ها در روزهای آینده افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم گیلان با افزایش ۱۰ درصدی مشارکت در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری حماسه آفریدند، گفت: مردم ولایتمدار استان نشان دادند همواره پای انقلاب اسلامی هستند.

استاندار گیلان با اشاره به نقش شهدای خدمت در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی افزود: شهید رئیسی، امیر عبدالهیان، نورانی، انصاری و دیگر شهدای خدمت نشان دادند می‌توان در راه خدمت به مردم شهید شد.

عباسی با تأکید بر برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و ریاست‌ جمهوری در سلامت کامل در گیلان تصریح کرد: در چهار ماه گذشته سه انتخابات را در سلامت و امنیت کامل برگزار کردیم و حتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی درخواست بازشماری برخی از صندوق‌ها را داشتند که بخوبی و درستی انجام شد و این امر نشان می دهد تمامی مسؤولان مرتبط با برگزاری انتخابات در صحت و سلامت کامل برای برگزاری انتخابات تلاش کردند.

وی یکی از اهداف دولت سیزدهم را خدمت به مردم تا روز تنفیذ رئیس جمهور منتخب دانست و بیان کرد: از روز شهادت شهید جمهور تا به امروز و بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری، خللی در اجرای تعهد برنامه ها و تکمیل پروژه‌های عمرانی با درایت سرپرست ریاست‌ جمهوری دکتر محمد مخبر خللی وارد نشد و امور استان و کشوری به خوبی انجام شد.

استاندار گیلان با اشاره به قدردانی مقام معظم رهبری از اقدامات دولت سیزدهم در سال سه سال گذشته و بعد از شهادت ایشان بیان کرد: برخی از پروژه‌ها مثل تالار مرکزی رشت، هتل حیران و کتابخانه رشت با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دولت گذشته افتتاح شدند، ولی با نواقصی مواجه بودند که در دولت سیزدهم تمامی نواقص آن برطرف شد.

عباسی با بیان اینکه خدمات دولت سیزدهم در کشور تا روز تحلیف با قدرت انجام خواهد پذیرفت، افزود: مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای هیئت دولت از عملکرد دولت سیزدهم نهایت تشکر را داشتند و این خدمات باید تا روز تحلیف رئیس جمهور منتخب انجام شود و هیچ عذری در کوتاهی مدیران پذیرفته نیست.

وی یکی از ویژگی‌های بارز دولت سیزدهم را توزیع عادلانه اعتبارات در بین مناطق محروم دانست و بیان کرد: توزیع اعتبارات در استان را بر اساس محرومیت تنظیم کردیم و سه درصد درآمد نفتی مربوط به مناطق محروم است.

استاندار گیلان با تاکید بر توجه به توسعه زیرساخت در دولت سیزدهم، بیان کرد: در سه سال گذشته زمینه بستر برای توسعه اقتصادی و تولید فراهم شده و بسیاری از پروژه‌های زیر ساختی شامل آزاد راه منجیل رودبار، راه‌آهن رشت_کاسپین، پل میدان گیل لاهیجان، پل کابلی آستانه اشرفیه افتتاح شد.

عباسی با بیان اینکه حقوق نیروهای شرکتی آب و فاضلاب باید به طور کامل پرداخت شود، افزود: شرکت آب و فاضلاب یک شرکت خصوصی است و دولت هم برای پرداخت حقوق نیروهای شرکتی مربوط به آب و فاضلاب اقداماتی را انجام داده است.

به گفته وی طبق آخرین آمار تعداد ۴۵۴ عرصه دولتی در استان شناسایی شده که ۴۱۳ عرصه مستعد قابل واگذاری می‌‌باشد. همچنین از ۳۳۴ مجوز بی‌نام صادر شده بر عرصه‌های شناسایی شده، ۲۰۴ مجوز قابل ارائه به سرمایه‌گذاران می‌باشد.

مهرداد گودرزوند چگینی رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه توزیع اعتبارات در گیلان در سه سال گذشته به خوبی انجام شده است، اظهار کرد: یکی از معضلات چند سال گذشته عدم توزیع عادلانه اعتبارات در بین مناطق محروم بوده است ولی در سه سال گذشته‌ و در دولت شهید جمهور اقدامات خوبی در این خصوص انجام شد.

وی با اشاره به پیشرفت ۹۸ درصدی پل سفید رود رودبار گفت: پل سفید رود ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدوارم در همین چند روز آینده و در دولت شهید جمهور به بهره برداری برسد، زیرا بخش اعظمی از پروژه تکمیل این پل در دولت سیزدهم انجام شده است.

احمد دنیا مالی نماینده مردم شهرستان بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار کرد: با تلاش‌های صورت گرفته در سال گذشته تنها ۵۸ نفر در استان تبدیل وضعیت شدند ولی در تلاشیم با توجه به محدودیت‌های سازمان امور استخدامی، تعداد افراد تبدیل وضعیت را بیشتر کنیم.

وی با تأکید بر لزوم توجه به حل مشکل پرداخت حقوق نیروهای شرکتی شرکت آب و فاضلاب افزود: در خصوص نیروهای شرکتی آب و فاضلاب در شهرستان‌ها با معضل پرداخت حقوق مواجه هستیم لذا باید اقدامی عاجل در این خصوص اتخاذ شود.

جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم شهرستانهای رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه در اختصاص بودجه در سال جاری به گیلان به ویژه خمام باید اهتمام ویژه‌ای شود، اظهار کرد: شهرستان خمام یکی از شهرستان های تازه تأسیس است که با کمبودهایی در حوزه عمرانی مواجه است از این رو از سازمان برنامه و بودجه استان در خواست دارم در تخصیص بودجه توجه ویژه‌ای به این شهرستان داشته باشند.

سیدکریم معصومی نماینده مردم شهرستان های فومن و شفت نیز در این جلسه با بیان اینکه تخصیص اعتبار باید به خوبی انجام شود، اظهار کرد: بررسی‌ها نشان دهنده اختلاف فاحش بین میزان اعتبار مصوب شده و تخصیص یافته است که باید این اختلاف در سال جاری جبران شود.

وی با اشاره به محدود بودن زمان تکمیل پروژه‌های عمرانی در گیلان گفت: زمان تکمیل امور عمرانی در گیلان محدود است لذا باید تخصیص اعتبار قبل از فصل تابستان انجام شود.

سید سعید رحمت زاده نماینده مردم شهرستان صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه برای محدودیت شاخص‌هایی مطرح بوده و گیلان در بسیاری از شاخص‌های محدودیت در کشور دارای رتبه بالا است، اظهار کرد: در گیلان ظرفیت ماده ۵۶ بودجه ۱۴۰۳ که ۵۰ هزار میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته بود که باید بخوبی استفاده شود.

وی با تأکید بر لزوم توجه به استفاده بهینه از ظرفیت‌ تسهیلات بانکی گفت: سهم استان در اختصاص تسهیلات به نسبت سپرده مناسبت نیست در حالی توجه به این امر به توسعه استان کمک می‌کند.