استاندار گیلان گفت: 20 محصول از 50 محصولی که در گیلان تولید می شود، در رتبه‌های اول تا پنجم کشور قرار دارد.

به گزارش تکتم نیوز؛ اسدالله عباسی در جلسه شورای ملی طرح توسعه زنجیره ارزش راهبردی که به صورت ارتباط تصویری به ریاست دکتر احمد وحیدی وزیر کشور برگزار شد، اظهار کرد: برخی از این محصولات همانند چای، کیوی، مرغ، فندق و ماهیان خاویاری در رتبه نخست کشور قرار دارند.

وی افزود: البته باید تلاش بیشتر کنیم تا سایر محصولات استان گیلان نیز جزو رتبه های برتر کشور قرار گیرند که در این راستا باید بر اساس دانش پایه حرکت کنیم تا در میزان تولید و کیفیت محصولات، تغییراتی ایجاد شود.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: بر این اساس باید از اساتید و نخبگان در این امر بیش از پیش بهره ببریم که به عنوان مثال در تولید کیوی تحقیقات خوبی انجام شده و امروز کشاورزانی که این محصول را تولید می کنند، رضایت دارند و باید تلاش شود تا سایر محصولات نیز اینگونه باشد.

استاندار گیلان اضافه کرد: البته باید شرایطی فراهم شود که جهش تولید را در محصولات خود شاهد باشیم و در این بخش باید هدفگذاری مناسبی داشته باشیم تا به افزایش مناسبی در بخش تولیدات خود دست یابیم که با توسعه بخش کشاوری، می توانیم شاهد توسعه سایر فعالیت ها به خصوص در حوزه گردشگری باشیم.

عباسی به معرفی بهتر و بیشتر تولیدات گیلان نیز اشاره و بیان کرد: همچنین در بخش زنجیره ارزش، باید تولیدات ما به خوبی برندسازی شوند تا محصولات ما بیش از پیش در کشور شناخته شوند زیرا کیفیت اکثر محصولات این استان بسیار مناسب است.

استاندار گیلان به سرمایه‌گذاری مناسب در سایر بخش ها نیز اشاره و خاطرنشان کرد: علاوه بر تلاش بر افزایش تولیدات کشاورزی، باید در بخش های نساجی، اقتصاد دریامحور و صنایع دستی نیز فعالیت بیشتری داشته باشیم و در این راستا مهارت آموزی را جدی بگیریم.