استاندار گیلان گفت: بیمارستان فوق تخصصی421 تختخوابی لاکان به پاس خدمات دولت مردمی آیت الله رییسی به نام «شهید جمهور» نامگذاری خواهد شد.

به گزارش تکتم نیوز؛ اسدالله عباسی در حاشیه افتتاحیه پروژه‌های حوزه سلامت گیلان در گفت گو با خبرنگاران اظهار کرد: در حوزه بهداشت و درمان با توجه به برنامه‌های راهبردی دولت سیزدهم ارتقای این سطح در همه کشور کاملاً محسوس بوده، در استان گیلان نیز سهم بسیار خوبی داشتیم.

وی افزود: بیش از ۱.۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف زیر ساخت، بهداشت و درمان، مراکز درمانی، فوریت پزشکی، تخت‌های بیمارستانی به ویژه در تجهیزاتی که بیمارستان‌های ما فاقد آنها بودند، امروز بیش از ۴۷۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

عباسی با اشاره به اینکه بیمارستان فوق تخصصی لاکان نیز انشاالله طبق دستور وزیر محترم به بهره‌برداری خواهد رسید، ادامه داد: فعالیت‌هایی که در دولت سیزدهم آغاز شد و سرعت گرفت در آینده بر موضوع توزیع عادلانه امکانات خدمات و تجهیزات در سراسر استان برای مردم عزیزمان محسوس خواهد شد.

استاندار گیلان گفت : دستگاه‌های MRIدر همه مناطق استان چه غرب چه شرق گیلان و همه جا توسعه داده شده در زمینه سی تی آنژیو که استان گیلان فاقد دستگاه بود در کاشت حلزون شنوایی به طور رایگان در دولت شهید آیت الله رئیسی اتفاق افتاد و اکنون گیلان به عنوان قطب کاشت حلزون شنوایی است. همچنین مرکز تحقیقات تروما در استان راه اندازی شده است.

عباسی گفت: در بخش مربوط به امحای زباله‌های عفونی و فاضلاب‌های بیمارستانی مطابق با مسائل زیست محیطی در حال انجام است.

وی عنوان کرد: راه شهید جمهور و شهید خدمت را ادامه خواهیم داد و از تمامی ظرفیت‌ها بهره خواهیم گرفت و در روزهای آتی نیز شاهد حضور سایر وزرای محترم با توجه به پروژه‌هایی که در گیلان داریم مربوط به راه آهن، پروژه‌های دریا محور و … خواهیم بود.

عباسی با بیان اینکه بیمارستان ۴۲۱ تختخوابی لاکان به پاس خدمات دولت مردمی شهید آیت الله رئیسی به نام شهید جمهور نامگذاری خواهد شد، ادامه داد: بالای ۵۰ درصد کار این پروژه در دولت سیزدهم انجام شده و بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان تجهیزات و سخت افزاری و تأسیسات هزینه شده است.