استاندار گیلان گفت: مدیران و مسئولان برای تداوم راه شهید جمهور باید بر امیدآفرینی و آگاهی بخشی در جامعه اهتمام جدی داشته باشند.

به گزارش تکتم نیوز؛ اسدالله عباسی در نشست مشترک ستاد انتخابات گیلان با فرمانداران وهیئت نظارت استان، با گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهور شهید و همراهانش، بر ضرورت اتخاذ بستر‌ها و تدابیر لازم برای حضور حداکثری مردم فهیم استان در پای صندوق‌های رأی تاکید و تصریح کرد: مدیران و مسئولان در راستای خدمتگزاری به مردم باید ۲ مولفه مهم امیدافزایی و آگاهی بخشی در جامعه یعنی همان جهاد تبیین بر اساس منویات مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهند.

استاندار گیلان با بیان اینکه سیره و روش شهید جمهورآیت الله رئیسی برای ما مسؤولان درس اخلاق ، مدیریت و ولایتمداری است، گفت: کار و تلاش به هیچ وقفه‌ای ادامه دارد و باید تمامی مدیران، فرمانداران در گیلان با تلاش بیشتری نسبت به گذشته جهادی و برای رضای خدا پای کار مردم باشند.

نماینده عالی دولت در گیلان تاکید کرد: مدیران و مسئولان با تاسی از سیره رئیس جمهورشهید باید پیگیر مشکلات و محرومیت‌های موجود در استان و شهرستان باشند.

عباسی با بیان اینکه شعار‌های راهبردی در کشور برگرفته و با تاسی از سیره شهدا و ارزش‌های دینی است، گفت: رئیس جمهور شهیدمان نیز با تاسی از این سیره و روش در طول مسئولیت‌های مختلف بویژه در دولت سیزدهم به کشور و مردم خدمت کردند و بدلیل عشق به مردم، اینگونه ماندگار شدند.

استاندار گیلان، رئیس جمهور شهید را مدیری عالم، ساده زیست و خستگی ناپذیر دانست و افزود: ایشان در طول ۳ سال خدمت در دولت شبانه روز به همراه مدیران در حال تلاش و رفع مشکلات بودند و مدیران نیز این سیره ایشان را سرلوحه کار خود قرار داده اند.

وی با بیان اینکه همه مدیران در استان باید شبانه روز بدون وقفه کار کنند گفت: مدیران نباید از مشکلات و محرومیت‌های موجود غافل شوند و با حضور در بین مردم خودشان پیگیر رفع مشکلات آنان باشند.

عباسی با بیان اینکه بستر‌های لازم برای برگزاری باشکوه چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در گیلان بر اساس فرامین رهبر معظم انقلاب و ابلاغیه وزیر محترم کشور فراهم است، اظهار کرد: فرمانداران و هیئت‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری از فردا همزمان با نام نویسی داوطلبان ریاست جمهوری کار خود را در استان در اجرای فرایند برگزاری انتخابات بر اساس چهار اصل راهبردی رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش می برند.

استاندارگیلان با اشاره به اینکه فرمانداران واعضای ستاد انتخابات با مردم و رسانه‌های استان باید تعامل و هم افزایی داشته باشند، گفت: بر اساس برنامه ابلاغی از سوی ستاد انتخابات کشور، مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی روز هشتم تیرماه ۱۴۰۳ برای انتخاب رئیس دولت چهاردهم پای صندوق‌های رای خواهند رفت.

عباسی افزود: ما با تمام توان آماده برگزاری این انتخابات در کنار رسیدگی به امورات استان هستیم و خللی در خدمت رسانی ایجاد نخواهد شد.

وی با بیان اینکه انتخابات ایران بر پایه مردمی است، گفت: مردم یکبار دیگر با حضور در انتخابات ضمن ادای احترام به رئیس جمهورشهیدشان، بار دیگر با آرمان‌های بلند امام راحل، مقام معظم رهبری و شهدای ما تجدید پیمان کرده و دشمنان کشور و انقلاب را مایوس خواهند کرد.

عباسی با اشاره به ۴۶ هیئت اجرایی در ۱۷ شهرستان و ۲۹ بخش با مدیریت فرمانداران و بخشداران و هیئت‌های نظارت برچهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: نام نویسی از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری از ساعت ۸ صبح فردا پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ آغاز و به مدت ۸ روز ادامه خواهد داشت و امیدواریم دردولت چهاردهم نیز مسیر خدمات‌رسانی به مردم همچون دولت سیزدهم و با خط مشی شهیدجمهور آیت الله رییسی ادامه داشته باشد.

استاندارگیلان با بیان اینکه طبق دستورالعمل، تمامی دستگاه‌‎ها برای برگزاری انتخاب همراهی دارند، تصریح کرد: اخذ رأی بصورت دستی و احراز هویت رأی دهندگان بصورت الکترونیکی است و تبلیغات نامزد‌های تایید شده از ۲۳ خرداد به مدت ۱۵ روز ، تا صبح ۷ تیر ادامه دارد.

احمد قنبریان سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان گیلان هم در این نشست با قدردانی از حضورپرشور مردم در مراسم تشییع پیکر شهید آیت الله رئیسی و خادمان شهید گفت: همانند انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری برای این دوره از انتخابات ۲ هزار و۶۸۹ شعبه اخذ رای در گیلان در نظر گرفته شده است