۰ به گزارش تکتم نیوز؛ اسدالله عباسی بعد از ظهر امروز (شنبه) از آخرین وضعیت احداث راه‌آهن رشت_ بندرکاسپین در محدوده منطقه آزاد انزلی بازدید کرد و در طی مسیر از منطقه آزاد انزلی تا ایستگاه پیربازار به وسیله “درزین” با مسؤولان مرتبط و کارشناسان این پروژه به گفت و گو پرداخت. نماینده عالی دولت […]

به گزارش تکتم نیوز؛ اسدالله عباسی بعد از ظهر امروز (شنبه) از آخرین وضعیت احداث راه‌آهن رشت_ بندرکاسپین در محدوده منطقه آزاد انزلی بازدید کرد و در طی مسیر از منطقه آزاد انزلی تا ایستگاه پیربازار به وسیله “درزین” با مسؤولان مرتبط و کارشناسان این پروژه به گفت و گو پرداخت.

نماینده عالی دولت در گیلان در جریان بازدید از این پروژه مهم ملی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دولت سیزدهم صادق الوعد بوده و به تعهدات خود در حوزه‌های مختلف از جمله عمرانی و زیرساختی عمل می‌کند، گفت: وعده داده بودیم که پروژه هشت کیلومتر آزادراه منجیل_رودبار و راه‌آهن رشت-بندرکاسپین را قبل از پایان سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری برسانیم که خوشبختانه آزادراه_منجیل_رودبار در هفته آخر اسفند و با تاکید ریاست محترم جمهوری به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به هدف خود از بازدید راه‌آهن رشت_بندرکاسپین بیان کرد: قبل از پایان سال هم بازدیدی از این راه‌آهن داشته و گزارشاتی را خدمت ریاست محترم جمهوری ارسال کرده و امروز هم آمده ایم تا در جریان آخرین وضعیت تکمیل این پروژه ملی قرار گرفته و در صورت وجود مشکل آن را برطرف کنم.

استاندار گیلان از تکمیل راه‌آهن رشت_ بندرکاسپین خبر داد و افزود: با تلاش‌های صورت گرفته در گیلان و با پیگیری‌های انجام شده، فاز نخست این راه‌آهن آماده بهره‌برداری بوده و‌ فاز دوم آن که شامل افزایش ظرفیت بارگیری و تعداد واگن می‌باشد نیز به زودی تکمیل می‌شود.

عباسی با اشاره به سفر ریاست محترم جمهوری به گیلان در آینده نزدیک بیان کرد: تمامی مراحل ساخت راه‌آهن رشت بندرکاسپین از جمله مسائل ایمنی، امنیت ریل‌ها و واگن‌ها راستی آزمایی شده و آماده بهره‌برداری است.

وی تصریح کرد: این پروژه مهم که نقش بسزایی در توسعه گیلان و تبادلات تجاری ایران اسلامی دارد در سفر آیت الله دکتر رئیسی ریاست محترم جمهوری به گیلان افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه هدف بعدی دولت سیزدهم افتتاح راه‌آهن رشت آستارا است، تصریح کرد: در اجرای پروژه راه آهن رشت – آستارا بسیار در افزایش ترانزیت کالا به کشورهای حاشیه خزر, عضو اتحادیه جهانی شانگهای و اوراسیا کمک می‌کند از این رو دولت در تلاش است این پروژه با کمترین خسارت به اراضی کشاورزی و عرصه‌های در اختیار مردم انجام شود.

پروژه راه آهن رشت – کاسپین – انزلی به عنوان بخشی از طرح راه آهن قزوین – رشت و آخرین قسمت از کریدور جنوب به شمال است که در تجارت کشور، منطقه خاورمیانه، آسیای میانه و اوراسیا تحولی بزرگی ایجاد می کند ضمن آنکه مسیر رشت – آستارا هم در دست پیگیری است.

عملیات اجرایی پروژه راه آهن رشت- کاسپین در سال ۹۸ آغاز شد؛ اجرای این پروژه علاوه بر اهمیت در حمل و نقل داخلی، بار و مسافر استان از نظر ایجاد یک کریدور ریلی جدید برای صادرات و واردات و نیز ترانزیت کالا از مناطق شمالی کشور به خلیج فارس، آب‌های آزاد بین‌المللی و دیگر کشورهای همسایه ایران نیز بسیار مهم است.