عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ایرادات شورای نگهبان به لایحه حجاب و عفاف را تشریح کرد.

تکتم نیوز/موسی غضنفرآبادی رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، درخصوص آخرین وضعیت رسیدگی به لایحه حجاب و عفاف گفت: شورای نگهبان در آخرین اظهارنظر یکی-دو ایراد نسبت به برخی مواد این لایحه وارد دانسته که ان‌شاءالله در صدد رفع آن ها هستیم. امیدواریم که رفع ایرادات را در اوایل هفته آینده در کمیسیون انجام دهیم و متن اصلاح شده را به شوای نگهبان ارسال کنیم.

نماینده مردم بم در مجلس در پاسخ به سوالی پیرامون جزئیات ایرادات شورای نگهبان و اینکه شامل چه موارد و موضوعاتی بوده، ابراز داشت: یک ایراد به مساله سامانه‌ها برای اعلام تخلف و اعمال جرایم بود؛ چون گفتیم از طریق سامانه، شورا از این منظر که سامانه‌ها اطمینان آور است یا نیست ابهام دارد؛ درخصوص بحث جرائمی که از طریق سامانه اعمال شود.

غضنفرآبادی همچنین درخصوص ایراد دوم اظهار داشت: موضوع دیگر بحث ماده ۱۹ لایحه بود که به دلیل داشتن بار مالی با ایراد اصل هفتادوپنجی مواجه شد که دولت بار مالی آن را قبول کرده ولی یک سری شرایطی دارد که دولت معتقد بود شرایط و تعیین آن را برعهده بگیرد اما شورای نگهبان معتقد است که شرایط را نمی‌شود واگذار کرد.

وی تصریح کرد: این دو مورد آخرین ایرادات و ابهاماتی بود که از سوی شورای نگهبان نسبت به لایحه وارد دانسته شد و سعی ما بر این است که پس از تعطیلات عید سعید فطر و با آغاز هفته کاری سال آینده، کار اصلاحات را به پایان برده و به شورای نگهبان ارسال کنیم.