به گفته مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان، بر اساس مصوبه شورای تأمین استان، تمامی رستوران‌ها و مراکز پذیرایی گیلان در روز ۱۳ فروردین که مصادف با شهادت امام علی علیه‌السلام بوده، تعطیل خواهند بود.

به گزارش تکتم نیوز،تیمور پور حیدری مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان از تعطیلی تمامی رستوران‌ها و مراکز پذیرایی استان در روز ۱۳ فروردین خبر داد و اظهار کرد: این تعطیلی به جهت تقارن روز طبیعت با سالروز شهادت امام علی علیه‌السلام و به جهت تعظیم و تکریم شعائر دینی است.
وی با بیان اینکه تعطیلی رستوران‌ها و مراکز پذیرایی استان برابر با مصوبه شورای تأمین استان بوده، افزود: رستوران‌ها و مراکز پذیرایی در این روز ملزم به تعطیلی هستند و پلیس اماکن عمومی نیروی انتظامی بر آن نظارت خواهد کرد.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه در کل استان بیش از ۱۴۹ هزار واحد صنفی مشغول به فعالیت هستند، افزود: ازاین‌بین پنج هزار و ۸۵۷ واحد صنفی مشمول این قانون هستند.
به گفته پور حیدری، عدم رعایت مصوبه شورای تأمین پیرامون تعطیلی واحدهای پذیرایی و رستوران‌ها در ۱۳ فروردین و سالروز شهادت امام علی علیه‌السلام پلمپ واحد صنفی را به دنبال خواهد داشت.