در راستای تعهد کاشت ۳۲ اصله نهال در یک برهه چهار ساله، به مناسبت روز درخت‌کاری هشت میلیون اصله نهال در گیلان غرس شد.

به گزارش تکتم نیوز، آیت‌الله فلاحتی نماینده‌ ولی فقیه در گیلان ظهر امروز در آیین غرس نهال در جمع متولیان و دست اندرکاران احیای منابع طبیعی گیلان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص کاشت یک میلیارد نهال در یک برهه چهارساله اظهار کرد: این مهم باید در گیلان نیز همگام و همراه با ایران اسلامی در اولویت قرار گیرد لذا هر گیلانی باید سالانه سه اصله درخت در طبیعت بکارد.
وی با بیان اینکه کاشت نهال منجر به ایجاد اشتغال در کشور در حوزه‌های مختلف می‌شود، گفت: بر اساس آموزه‌های دینی و فرمایش پیامبر (ص) کاشت نهال و حفاظت از درختان و منابع طبیعی وظیفه همه آحاد جامعه است.
انعقاد تفاهم‌نامه میان سپاه و منابع طبیعی برای غرس نهال در گیلان
سردار حمید دامغانی فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این مراسم با اشاره به انعقاد تفاهمنامه‌ای بین سپاه با منابع طبیعی و آبخیزداری استان برای بهره‌گیری از ظرفیت بسیج در امر نهال کاری اظهار کرد: بر اساس این تعهد تاکنون بسیج در تمامی رده‌ها در کاشت یک میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نهال در سراسر استان در کنار منابع طبیعی بوده و در۲ ماه گذشته نیز ۴۱ هزار اصله نهال در محیط داخلی مراکز نظامی سپاه در گیلان کاشته شده است.
غرس بیش از یک میلیون اصله نهال در گیلان در ۲ ماه گذشته
صالح محمدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز در این مراسم تعهد گیلان برای کاشت نهال در یک دوره‌ی چهار ساله را ۳۲ میلیون اصله دانست و اظهار کرد: این امر با کاشت سالانه هشت میلیون اصله نهال در سراسر استان تحقق خواهد یافت.
وی از کاشت یک میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نهال در ۲ ماه اخیر در گیلان خبر داد و گفت: هم اکنون حدود ۱۳ میلیون اصله نهال در نهالستان‌های منابع طبیعی و نهالستان‌های خصوصی گیلان آماده‌ی کاشت است که تا پایان فصل کاشت نهال تا اردیبهشت ماه آتی ادامه دارد.