نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه هوای استان در برخی مناطق مانند ترافیک شهر رشت به صورت نامحسوس با مشکلاتی مواجه است، تاکید کرد: باید میزان آلودگی هوا در ترافیک شهر رشت برای تعیین سطح، بررسی و دسته بندی شود.

به گزارش تکتم نیوز؛ اسدالله عباسی در جلسه کارگروه هوای پاک استان اضافه کرد: بخشی از آلودگی هوای گیلان ناشی از دود خودروها و موتورسیکلت های فرسوده، کارگاه های صنعتی، موتورخانه ها، تجهیزات و امکانات احتراقی است که امکان آلودگی هوا را دارند و این موارد باید بررسی شده و اگر نقصی در این موارد مشاهده می شود برطرف شود.

وی بیان کرد: در سال های گذشته به علت ورود ریزگردها از برخی کشورهای همسایه، دود ناشی از آتش سوزی در جنگل ها و تالاب یا سوزاندن کاه و کلش توسط کشاورزان؛ در برخی روزهای سال هوای گیلان آلوده بود که اکنون این آلایندگی ها با توجه به نظارت های مستمر کاهش یافته است.

عباسی اضافه کرد: جهاد کشاورزی نیز گونه‌های مختلف گیاهی و میزان جذب دی اکسید کربن و آلودگی های موجود در هوا را شناسایی کرده تا نسبت به غرس این گیاهان در سطح استان اقدامات لازم انجام شود.

استاندار گیلان تصریح کرد: همچنین جهاد کشاورزی درخصوص تعیین میزان سموم و آفات نباتی موجود در محصولات کشاورزی، آب‌های سطحی و سموم آزاد شده در هوا را بررسی و دانشگاه علوم پزشکی گزارشی در این زمینه ارائه کند.

عباسی از فرماندارن و شهردارانی که از تراکم جمعیتی بیشتری برخوردار هستند خواست میزان آلودگی‌ هوا را در ماه‌های سال آنالیز کرده و میزان آلودگی ها را با آمار و ارقام مشخص و اعلام کنند.

استاندار گیلان گفت: باید با استفاده از روش های عملی، علمی و دانش پایه و با استفاده از نظرات اساتید دانشگاهیان آلاینده ها بررسی و آنالیز شود.

در این جلسه که فرمانداران شهرستان های استان به صورت ارتباط تصویری حضور داشتند، تعدادی از اعضا گزارشی از آخرین وضعیت عملکردی خود را ارائه کردند.