استاندار گیلان با اشاره به فعالیت جدی اثرگذار و جدی بنادر انزلی، کاسپین، آستارا و چمخاله در این استان، گفت: بنادر استان گیلان در مسیر تحقق توسعه دریامحور با توجه به سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری گام بر می‌دارند.

به گزارش تکتم نیوز، اسدالله عباسی در همایش توسعه دریامحور و گرامیداشت روز ملی حمل و نقل دریایی و بندری که با حضور مهرداد بذرپاش؛ وزیر راه و شهرسازی، علی اکبر صفایی؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، محمدرضا رضایی کوچی؛ رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، برخی استانداران استان‌های ساحلی و جامعه دریایی و بندری کشور برگزار شد، اظهار داشت: در استان گیلان ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی داریم و در بخش اقتصاد دریامحور با توجه به ابلاغیه مقام معظم رهبری استان گیلان تلاش خواهد کرد تا از تمامی ظرفیت‌های دریایی در بخش‌های مختلف استفاده کند.

وی افزود: در تلاش هستیم سهم استان گیلان در تولید ناخالص داخلی در برش استانی افزایش یابد و باید از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم؛ در این راستا از بخش خصوصی دعوت می‌کنیم تا در حوزه کشتی‌سازی و حوزه ریلی ورود کند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه فعالیت‌ها در چهار بندر انزلی، کاسپین، آستارا و چمخاله به صورت جدی و اثرگذار دنبال می‌شود، بیان کرد: قصد داریم به بهترین شکل از ظرفیت بنادر استان گیلان در مسیر تحقق توسعه دریامحور استفاده کنیم.

عباسی ادامه داد: حمل و نقل دریایی با توجه به ارزان بودن، مزیت‌های بسیار بالایی دارد و امیدوار هستیم با استقبال بخش خصوصی و ابلاغ سند ارزشمند سیاست‌های کلی توسعه دریامحور از سوی مقام معظم رهبری شاهد رونق حمل و نقل دریایی و بهبود وضعیت اقتصادی کشور باشیم.

۳۱ فقره قرارداد و تفاهم‌نامه مهم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی داخلی و خارجی در بنادر کشور با حضور مهرداد بذرپاش؛ وزیر راه و شهرسازی، علی اکبر صفایی؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، محمدرضا رضایی کوچی؛ رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، اسدالله عباسی استاندار گیلان و برخی استانداران استان‌های ساحلی و جامعه دریایی و بندری کشور در تهران به امضا رسید.

این ۳۱ فقره قرارداد در ۳ میز مختلف به امضا رسید و مربوط به بنادر شهیدرجایی، امام خمینی (ره)، بوشهر، امیرآباد، شهید بهشتی، انزلی و نوشهر است.