رئیس شورای شهر رشت با اشاره به حضور خود به همراه شهردار رشت در سفر به روسیه گفت: در دیدار با مدیریت شهری آستراخان مقرر شد، برنامه‌های عملیاتی برای تقویت مراودات شهری رشت و آستراخان هر چه سریعتر تدوین و با تشکیل کمیته مشترک، به صورت ویدئوکنفرانس موارد مرتبط را بررسی شود.

به گزارش تکتم نیوز، سامانه فارس من سامانه‌ای برای ثبت و پیگیری مطالبات مردمی است که طی سال‌های اخیر راه‌اندازی شده و خادمان رسانه‌ای مردم در آن متعهد شده‌اند تا در سریع‌ترین زمان موضوع ثبت‌شده مردم را پیگیری و به اطلاع آن‌ها برسانند.

اخیراً مطالبه‌ای با عنوان «دستاورد حضور رئیس شورا و شهردار رشت به روسیه چه بود؟ » در سامانه فارس من ثبت شد که در آن مطالبه‌گر مطرح کرده بود: شهردار و رئیس شورای شهر رشت با استاندار و دیگر مسئولین استانی سفری به روسیه انجام دادند سوال این است که چه دلیلی برای حضور شورا و شهردار در این جلسه بود و دستاورد این حضور در روسیه برای رشت چه می‌تواند باشد؟

محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت که به همراه شهردار رشت و در قالب هیئتی به ریاست استاندار گیلان به کشور روسیه سفر کرده بودند با اشاره به اینکه استفاده از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این سفر مورد توجه بود، اظهار کرد: در این راستا به همراه رحیم شوقی شهردار رشت با مجموعه مدیریت شهری در شهر آستراخان روسیه دیدار و به لزوم گسترش دیپلماسی شهری، اقتصادی و بهره مندی از ظرفیت‌های تاریخی و غیره تاکید شد.

وی با بیان اینکه در این دیدار چگونگی توسعه تعاملات تجاری و اقتصادی ما بین این ۲ شهر بررسی شد، افزود: همچنین در این نشست به موضوع خواهرخواندگی شهرهای رشت و آستراخان اشاره و به لزوم توجه بیشتر به ظرفیت‌های مشترک تاریخی با هدف توسعه گردشگری نیز تاکید شد و با توجه به اینکه رشت و آستراخان، بزرگترین شهرهای حاشیه دریای خزر و به عنوان شهرهای معین برای گسترش روابط ایران و روسیه انتخاب شده‌اند می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به استقرار کنسولگری‌های ۲ کشور نیز در این ۲ شهر اشاره کرد و گفت: اجرای برنامه‌های جامع عملیاتی به منظور گسترش دیپلماسی شهری، اقتصادی، فرهنگی، علمی و گردشگری نیز در این دیدار مورد تاکید قرار گرفت.

به گفته کارگرنیا، مقرر شد برنامه‌های عملیاتی برای تقویت مراودات شهری رشت و آستراخان هر چه سریعتر تدوین و با تشکیل کمیته مشترک، به صورت ویدئوکنفرانس موارد مرتبط را بررسی کرده تا راهکارهای لازم برای تعامل بیشتر و استفاده از ظرفیت‌های ۲ شهر اشتراک گذاشته شود.

وی با بیان اینکه در تلاشیم تا برنامه‌ریزی‌های لازم جهت اعزام نخستین تور گردشگری متشکل از شهروندان ۲ شهر در کمتر از ۱۸ ماه آینده اجرایی شود، افزود: این تور گردشگری از طریق دریا و همچنین به صورت پرواز مستقیم در دستور کار کمیته مشترک قرار می‌گیرد.

  • منبع خبر : فارس نیوز