مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان از تصویب پرداخت هزار و 382 میلیارد ریال از محل بند الف تبصره 18 سال 1401 و اعتبارات نهضت احیاء برای راه اندازی واحدهای راکد نیمه فعال به 23 واحدهای صنعتی خبر داد.

به گزارش تکتم نیوز؛ تیمور پورحیدری اظهار کرد: تسهیلات ۱۶ طرح صنعتی و صنفی تولیدی استان از تعداد طرح های یادشده ،از محل بند الف تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۱ در مجموع ۹۷۲ میلیارد ریال( ۴۴۳ میلیارد ریال سرمایه در گردش و ۵۲۹ میلیارد ریال سرمایه ثابت)تصویب شده است.

وی تصریح کرد: ۹ طرح نیمه تمام بهره مند از اعتبارات بند الف تبصره ۱۸، با تکمیل زمان فرآیند پرداخت تا خرداد سال ۱۴۰۳ به بهره برداری می رسند و هفت طرح نیز از تسهیلات سرمایه در گردش برای خرید مواد اولیه و تثیبت اشتغال موجود استفاده می‌کنند.

وی گفت: پیش بینی می شود این طرح ها در حوزه های صنایع سلولزی، فلزی ، برق و الکترونیک و در حوزه های صنفی ظروف آلومینیومی یکبار مصرف، صنایع چوبی، صنایع فلزی و پوشاک ۱۰۸ شغل ایجاد کنند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان اضافه کرد: ۴۱۰ میلیارد ریال اعتبار نیز از محل اعتبارات نهضت احیاء برای راه اندازی واحدهای راکد نیمه فعال به تصویب رسیده است که به هفت طرح پرداخت می شود.

پورحیدری افزود: از این تعداد ۲ واحد صنعتی با ظرفیت ۳۰ تا ۴۰ درصد فعال هستند و با اخذ این تسهیلات ظرفیت خود را افزایش داده و برای ۷۳ نفر اشتغالزایی خواهند داشت.

وی اظهار کرد: واحدهای بهره مند از این تسهیلات در بخش های آرایشی بهداشتی، خط تولید کودهای شیمیایی، ساخت ماشین آلات، تولید انواع کیک و کلوچه و تولید پارچه و صنعت نساجی فعالیت دارند.

وی یاد آوری کرد: پنج واحد راکد نیز با خرید دستگاه ها و تجهیزات به روز و با استفاده از تسهیلات نهضت احیاء دوباره فعال می شوند.

۹۳۵ واحد صنعتی بهره بردار در شهرکهای صنعتی گیلان وجود دارد که ۷۹ درصد آنها فعال هستند.