فرماندار آستارا از افتتاح چهارمین گذرگاه مرزی ایران و جمهوری آذربایجان در بندر آستارا در آینده نزدیک خبر داد.

تکتم نیوز/محمدرضا شهاب زاده در حاشیه بازدید از پل مرزی مشترک اتومبیل رو ایران و جمهوری آذربایجان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به هماهنگی‌ها و موافقتنامه هایی که بین رؤسای جمهور ایران و آذربایجان انجام شد ما در آینده بسیار نزدیک شاهد بازگشایی چهارمین گذرگاه مرزی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در شهرستان مرزی بندر آستارا خواهیم بود.

فرماندار آستارا با اشاره به تعاملات انجام شده و آماده سازی زیرساخت‌های لازم گفت: در آینده نزدیک، کامیون‌های ترانزیتی و خالی در مرحله اول بهره برداری از پل جدید اتومبیل رو و مسیر ۱۴۰۰ متری، از جمهوری آذربایجان و از مسیر جدید وارد کشورمان ایران خواهند شد.

وی افزود: پیش بینی می‌شود با بهره‌برداری از این پل و مسیر جدید در فاز اول، روزانه ۱۰۰ تا ۱۲۰ کامیون خالی از آستارای جمهوری آذربایجان وارد آستارای جمهوری اسلامی ایران شود که نقش ویژه‌ای در کاهش ترافیک شهری و محوطه گمرک آستارای ایران خواهد داشت.

شهاب زاده ادامه داد: قطعاً با بهره‌برداری از این پل جدید و همچنین مسیر ۱۴۰۰ متری ترافیک موجود در سطح شهر، محوطه گمرک و همچنین پل فلزی فعلی کم خواهد شد و مسیر جدید نقش خود را به خوبی ایفا خواهد کرد.

  • منبع خبر : خبرآنلاین