۲۲ به گزارش تکتم نیوز، پژوهش ها نشان می دهد که حمل و نقل همواره به عنوان بزرگ ترین چالش زیرساختی در شهرها و حاشیه شهرهای بزرگ مطرح بوده و در این راستا احداث تقاطع های غیر همسطح شهر رشت در قالب طرح عمرانی میثاق عملیاتی شده است. طرح عمرانی میثاق که با هدف بازگشایی […]

به گزارش تکتم نیوز، پژوهش ها نشان می دهد که حمل و نقل همواره به عنوان بزرگ ترین چالش زیرساختی در شهرها و حاشیه شهرهای بزرگ مطرح بوده و در این راستا احداث تقاطع های غیر همسطح شهر رشت در قالب طرح عمرانی میثاق عملیاتی شده است.
طرح عمرانی میثاق که با هدف بازگشایی شبکه معابر جدید و همچنین ایجاد تقاطع های غیر همسطح در تقاطع های با حجم ترافیک بسیار با مساعدت اعضای شورای اسلامی شهر در تامین اعتبارات لازم و پیگیری جدی رحیم شوقی شهردار رشت عملیاتی شده ، امکان دسترسی شهروندان به شبکه های مناسب را افزایش داده و علاوه بر تسهیل تردد، زمینه رشد اقتصادی این مناطق را فراهم می کند.
طرح اجرایی تقاطع غیر همسطح میدان نیروی دریایی (۷ آذر) به طول ۴۱۰ متر و عرض ۱۸ متر با مشخص شدن پیمانکار تجهیز کارگاه شده و با همراهی دستگاه های اجرایی مرتبط به ویژه پلیس راهور و مرکز آموزش تخصص های دریایی باقرالعلوم در حال انجام است.
تقاطع غیر همسطح آیت الله رودباری از جمله پروژه های عمرانی طرح میثاق شهرداری رشت محسوب می شود و به طول ۳۸۰ متر و عرض ۹ متر متصل کننده خیابان آیت الله رودباری به کمربندی حد فاصل میدان انتظام و میدان گاز است که با تجهیز کارگاه توسط پیمانکار مربوطه عملیاتی شده تا در بازه زمانی مشخص به منظور برطرف کردن گره های ترافیک شهری به بهره برداری برسد.