۵۴ به گزارش تکتم نیوز، رحیم شوقی در جلسه استانداری گیلان که با حضور اسدالله عباسی استاندار و محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران برگزار شد با اشاره به اینکه شهر رشت ۷۹۷ هکتار بافت فرسوده مصوب دارد اظهار کرد: طبق نقشه ها و مطالعات جدیدی که صورت […]

به گزارش تکتم نیوز، رحیم شوقی در جلسه استانداری گیلان که با حضور اسدالله عباسی استاندار و محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران برگزار شد با اشاره به اینکه شهر رشت ۷۹۷ هکتار بافت فرسوده مصوب دارد اظهار کرد: طبق نقشه ها و مطالعات جدیدی که صورت گرفته، مساحت بافت های فرسوده رشت به ۹۵۰ هکتار رسیده است.
وی به تهیه و تدوین طرح تشویقی ضوابط خاص شهرداری برای بافت های فرسوده رشت اشاره کرد و افزود: طرح مذکور در کمیسیون ماده پنج استان بررسی و به تایید رسیده است.
شهردار رشت با بیان اینکه سازندگان بافت های فرسوده شهر رشت از ۶۵ درصد تخفیف عوارض در سال جاری برخوردار می شوند، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون با توجه به موضوع مذکور تنها ۷۰ پروانه در بافت فرسوده شهر رشت صادر شده و امیدواریم با تصویب طرح ضوابط خاص شهرداری رشت در کمیسیون مربوطه تا پایان سال عقب ماندگی ها جبران شود.
شوقی، برنامه های بازآفرینی را در قالب ساماندهی محیط و فضای شهری رشت عنوان کرد و گفت: بهسازی و احداث خدمات روبنایی از برنامه های بازآفرینی شهری محسوب می شود ضمن اینکه تامین خدمات زیربنایی از جمله برنامه های بازآفرینی شهری است.
وی با اشاره به اینکه ارتقای تاب آوری شهری در برابر مخاطرات در قالب برنامه های بازآفرینی شهر رشت انجام می شود، خاطرنشان کرد: ارتقای توانمندسازی اجتماعی و اقتصادی ساکنان بافت های فرسوده از دیگر برنامه های طرح ضوابط خاص شهرداری رشت است.
شهردار رشت به اجرای پروژه های عمرانی در بافت های قدیمی و فرسوده اشاره کرد و یادآور شد: بازآفرینی محوطه خواهر امام رضا (ع) و محدوده پیاده راه فرهنگی انجام شده و بازآفرینی محدوده پیرسرا در دستور کار شهرداری است.
شوقی با بیان اینکه مرمت بناهای تاریخی عمارت بلدیه، عمارت میرزا خلیل، ساختمان فرهنگ و هنر و جداره سازی خواهر امام رضا (ع) در حال انجام است، اظهار کرد: احیای تالاب عینک به عنوان قطب گردشگری شهر رشت را در دست اقدام داریم که در چهار حوزه آبی در حال انجام است.