مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: بیش از 83 فقره کارت بازرگانی جدید در 5 ماهه نخست سال جاری در گیلان صادر شده است.

به گزارش تکتم نیوز؛جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی به ریاست استاندار گیلان و دبیری مدیرکل صمت استان در سالن جلسات استانداری همزمان با کارگروه گفتگوی بخش خصوصی و دولت با حضور اعضاء مرتبط و تجار و تولید کنندگان صبح امروز برگزار شد و تیمور پورحیدری با ارائه گزارشی از حوزه تجارت خارجی بیان داشت: در ۵ ماهه نخست سال جاری با صدور ۸۳ فقره کارت بازرگانی جدید شاهد رشد ۱۷۷ درصدی صدور کارت بازرگانی در گیلان هستیم.

وی با اشاره به اینکه در مدت مشابه سال گذشته ۳۰ فقره کارت بازرگانی صادره داشتیم افزود: در ۵ ماهه نخست امسال ۶۷ کارت بازرگانی نیز تمدید فعالیت شده است که با توجه به تمدید ۲۷ فقره کارت بازرگانی در مدت مشابه سال قبل با رشد ۱۴۸ درصدی در تمدید کارت های بازرگانی مواجه هستیم.

دبیر کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی رصد و پایش نحوه فعالیت کارت‌های بازرگانی فعالان استان را مستمر دانست و گفت: به صورت مرتب با همکاری تنگاتنگ اتاق بازرگانی صنایع،معادن و کشاورزی فعالیت دارندگان کارت‌های بازرگانی رصد و نظارت می‌شود و در این رابطه ۴۹ کارت بازرگانی به حالت تعلیق درآمده است.

دکتر پورحیدری با اشاره به آخرین بخشنامه سازمان توسعه تجارت کشور در خصوص تعلیق کارت‌های بازرگانی تصریح کرد: به دارندگان کارت‌های بازرگانی دارای تعهد ارزی زیر ۶۰ درصد پس از رصد در سامانه اعتبارسنجی و رتبه‌بندی اعتباری و صدور اخطار؛ یک فرصت یک ماهه داده می‌شود که نسبت به تعهدات خود حداقل تا ۶۰ درصد اقدام نمایند تا دچار تعلیق نشوند.

گفتنی است در خلال جلسه کارگروه برخی تجار به طرح مشکلات تاخیر در ترخیص کالا و محموله‌های تجاری و لزوم افزایش امکانات زیربنایی و همچنین مباحث کارگری و مشکلات تامین اجتماعی پرداختند.