استاندار گیلان با درخواست از ائمه جمعه در خصوص بازگو کردن مسائلی در خصوص حفظ محیط زیست و تفکیک زباله از مبدا، گفت: آموزش حفظ محیط زیست و تفکیک زباله از مبدا به دانش‌آموزان در مدارس مهم است.

به گزارش تکتم نیوز، اسدالله عباسی استاندار گیلان، ظهر امروز در همایش شهرداران استان گیلان در سالن الغدیر استانداری با بیان اینکه شهرداران باید تفکیک زباله از مبدأ را به سرلوحه امروز در حوزه پسماند قرار دهند، اظهار کرد: شهرداری‌های نوآور دارای برنامه در موضوع فرآیند تفکیک زباله تا مقصد حمایت می‌شوند.

وی با اشاره به نقش زیباسازی شهرها و روستاهای گیلان در جذب گردشگر، گفت: سیمای شهرها و روستاهای استان نباید با زباله و عدم توجه به مدیریت پسماند خراب شود.

نماینده عالی دولت در گیلان، شهرداران را مسؤول مدیریت شهری دانست و افزود: شهرداران، مسؤول مدیریت شهری هستند بنابراین باید به این مهم توجه جدی داشته و مسئله زیباسازی را مورد توجه قرار داده و شهرها را عاری از زباله کنند.

عباسی با دستور به دستگاه‌های مربوطه در خصوص ارائه گزارشی جامع از وضعیت پسماند گیلان، بیان کرد: به حوزه معاونت امور عمرانی استانداری و معاونان برنامه‌ریزی و عمرانی فرمانداری‌ها و شهرداران گیلان دستور می‌دهم تا در اسرع وقت با تشکیل جلسات مشترک گزارشات شفافی مربوط به مدیریت پسماند در شهرها و روستاها ارائه دهند.

وی با تأکید بر لزوم توجه به فرهنگ‌سازی در حوزه مدیریت پسماند در گیلان، گفت: یکی از مزیت‌های گیلان تولید مسئله گردشگری آن است که همین امر منجر به افزایش تولید زباله می‌شود لذا باید در ورودی‌ شهرهای مختلف اعم از ورودی مناطق ساحلی، به موضوع فرهنگ‌سازی در خصوص تفکیک زباله از مبدا و تولید کمتر آن توجه بیشتری شود.

استاندار گیلان با درخواست از ائمه جمعه در خصوص بازگو کردن مسائلی در خصوص حفظ محیط زیست و تفکیک زباله از مبدا، بیان کرد: آموزش حفظ محیط زیست و تفکیک زباله از مبدا به دانش‌آموزان در مدارس مهم است ضمن اینکه در این موضوع از ظرفیت‌ نماز جمعه نیز باید استفاده شود.

عباسی حفظ محیط زیست را از برنامه‌های راهبردی دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: شهرداران از ظرفیت‌های مردمی و سمن‌های فعال در حوزه حفظ محیط زیست و تفکیک زباله از مبدا بهره گیرند.