معاون توسعه‌ بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان،با اشاره به فعالیت یک هزار و ۴۲۵ کارخانه‌ شالیکوبی در گیلان، گفت: نرخ تبدیل هر کیلو شلتوک به برنج سفید در شالیکوبی‌ها ۲ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام شده است.

تکتم نیوز/ قاسم جوادزاده معاون توسعه‌ی بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی گیلان عصر امروز در حاشیه بازدید از یک واحد برنجکوبی در این استان و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نظارت بر فعالیت کارخانه‌های برنجکوبی با قدرت در حال انجام است، اظهار کرد: همزمان با آغاز فصل برداشت و شروع بکار کارخانجات شالیکوبی در گیلان، از سه هفته‌ی پیش طرح نظارت بر فعالیت کارخانجات شالیکوبی آغاز شده و تا پایان کار تبدیل شلتوک به برنج سفید در مناطق مختلف استان ادامه دارد.

وی با اشاره به جزئیات نرخ تبدیل هر کیلو شلتوک به برنج سفید در شالیکوبی‌ها، گفت: نرخ تبدیل هر کیلو شلتوک به برنج سفید در شالیکوبی‌ها ۲ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام شده و این نرخ بر اساس مصوبه‌ تاریخ ۲۸ تیرماه ۱۴۰۲ ستاد تنظیم بازار گیلان تعیین و ابلاغ شده است.

معاون توسعه‌ بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از فعالیت بیش از یک‌هزار کارخانه برنجکوبی در این استان خبر داد و افزود: در حال حاضر هزار و ۴۲۵ کارخانه‌ی شالیکوبی در گیلان فعالند که از این تعداد ۳۵۰ کارخانه اصلاح ساختار یا نوسازی شدند.

معاون توسعه‌ی بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با درخواست از شالیکاران گیلانی در صورت اعلام تخلف به بازرسان این سازمان بیان کرد: از مردم درخواست دارم در صورت مشاهده یا برخورد با تخلفات احتمالی در شالیکوبی ها، با سامانه‌ی ۱۲۴ اداره کل صمت، یا ۱۳۵ تعزیرات حکومتی گیلان تماس گرفته و یا حضوری به تعاونی شالیکوبی‌ها و بازرسان سازمان جهاد کشاورزی گیلان در شهرستان‌های ۱۷ گانه‌ی استان گزارش دهند.