سرپرست معاونت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گیلان از آغاز ساخت و نصب پلاک ثبتی و تابلو راهنمای جنگل‌های هیرکانی خبر داد و گفت: مطابق با مقررات و آیین‌نامه‌ها متعهد به نصب پلاک ثبتی شامل لوگوی کمیته میراث جهانی یونسکو در محدوده تمام سایت‌های جهانی هستیم.

تکتم نیوز/محمدرضا‌ امیری نژاد سرپرست معاونت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گیلان صبح امروز در جمع خبرنگاران در دفتر این سازمان با اشاره به آغاز ساخت و نصب پلاک ثبتی و تابلو راهنمای جنگل‌های هیرکانی اظهار کرد: با اختصاص اعتباری بالغ بر سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و انتخاب پیمانکار ذیصلاح، عملیات ساخت و نصب پلاک ثبتی جنگل‌های هیرکانی آغاز شد.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی با بیان اینکه مطابق با مقررات و آیین‌نامه‌ها متعهد به نصب پلاک ثبتی شامل لوگوی کمیته میراث جهانی یونسکو در محدوده تمام سایت‌های جهانی هستیم، گفت: سه سایت از ۱۲ سایت جنگل‌های هیرکانی با مساحتی بالغ بر ۵۸ هکتار، جنگل‌های هیرکانی لیسار تالش، گشت رودخان فومن و سیاهرود رودبار استان گیلان را در بر می‌گیرد.

به گفته‌ امیری نژاد، در راستای‌ شناساندن اهمیت این میراث ارزشمند طبیعی بی‌نظیر به مردم و گردشگران مقرر است در فاز اول نصب پلاک در گشت رودخان و مسیر منتهی به قلعه رودخان صورت پذیرفته و در ادامه این مهم در سایت‌های لیسار و سیاهرود نیز عملیاتی شود.

وی جنگل‌های هیرکانی را از مواریث ارزشمند طبیعی بی‌بدیل در جهان دانست و افزود: حفاظت و مراقبت از آن وظیفه ذاتی دستگاه‌هایی همچون منابع طبیعی، محیط زیست و میراث‌فرهنگی بوده و در این راستا تعامل و همکاری‌های مشترک چندجانبه می‌تواند در پاسداشت اثر بسیار تأثیرگذار باشد.
/فارس نیوز/