ناصر قوامی، فعال سیاسی اصلاح طلب و نماینده مجلس ششم شورای اسلامی در واکنش به اظهارات اخیر حداد عادل مبنی بر اینکه مجلس ششم را بدترین تجربه خود اعلام کرده،: در مجلس ششم حدادعادل در اقلیت قرار داشت اما شرایط فعلی برای امثال او دوران خوبی است چراکه مزاحمتی برای آنها نیست، حرفی نیست و کشور کاملاً یکدست است و هیچ موردی هم برملا نمی‌شود، از این منظر شرایط فعلی کشور برای حدادعادل بسیار خوب تلقی می‌شود اما دوران مجلس ششم دوره‌ای بود که رانت‌خواری‌ها برملا می‌شد.

تکتم نیوز/
غلامعلی حدادعادل، رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی چندی پیش در گفه بود:«تلخ‌ترین دوران ۴ ساله‌ام دوران مجلس ششم بود.من تلخ‌ترین دوران این ۴ ساله‌ام دوران مجلس ششم بود که مسلمان نشنود کافر مبیناد، آنچه که ما در مجلس ششم می‌دیدیم، مجلس ششم مجلس خوبی نبود از نظر من، البته از نظر یک عده‌ای هم شاید بهترین مجلس بود.»

ناصر قوامی، فعال سیاسی اصلاح طلب و نماینده مجلس ششم شورای اسلامی در واکنش به اظهارات اخیر حداد عادل مبنی بر اینکه مجلس ششم را بدترین تجربه خود اعلام کرده، به خبرنگار سایت دیده بان ایران گفت: در دوره ۸ سال ریاست‌جمهوری خاتمی و دوره مجلس ششم بهترین دوران برای مردم بود. در آن دوره روابط ایران با کشورهای جهان در سطح خوبی قرار داشت، در حقیقت وقتی خاتمی به ریاست جمهوری رسید اکثر سفارتخانه‌ها به دلیل برخی مسائل بسته بودند که در دوره او همه سفارتخانه‌ها باز شدند و ارتباطات قوی شد. علاوه بر این در دوره خاتمی قیمت‌ها ثابت بود، بازار آرامش داشت و مردم تا حدودی در رفاه و آسایش قرار داشتند. در مورد مجلس ششم هم تاریخ باید قضاوت کند، البته این مجلس بهترین، علمی‌ترین و انقلابی‌ترین مجلس از میان مجالس جمهوری اسلامی بوده است.

او افزود: در مجلس ششم حدادعادل در اقلیت قرار داشت اما شرایط فعلی برای امثال او دوران خوبی است چراکه مزاحمتی برای آنها نیست، حرفی نیست و کشور کاملاً یکدست است و هیچ موردی هم برملا نمی‌شود، از این منظر شرایط فعلی کشور برای حدادعادل بسیار خوب تلقی می‌شود اما دوران مجلس ششم دوره‌ای بود که رانت‌خواری‌ها برملا می‌شد.

در مجلس ششم حدادعادل در اقلیت قرار داشت اما شرایط فعلی برای امثال او دوران خوبی است چراکه مزاحمتی برای آنها نیست، حرفی نیست و کشور کاملاً یکدست است و هیچ موردی هم برملا نمی‌شود، از این منظر شرایط فعلی کشور برای حدادعادل بسیار خوب تلقی می‌شود اما دوران مجلس ششم دوره‌ای بود که رانت‌خواری‌ها برملا می‌شد.
قوامی با تأکید بر اینکه به دلیل قرار گرفتن حداد عادل در طیف اقلیت مجلس ششم، آن دوره برای او مناسب نبوده، تصریح کرد: واقعیت این است که حدادعادل در مجلس ششم در نهایت اقلیت قرار داشت و حتی زمانی لقمانیان را بازداشت کردند و کروبی گفت نمی‌توانم مجلس را اداره کنم و می‌روم و رفت و نمایندگان هم او را بدرقه کردند، بلافاصله بعد از این اتفاق حداد عادل که مشاهده کرد اوضاع خیلی خراب است، نامه‌ای به رهبری نوشت و تعدادی از همفکران خودش هم امضا کردند که لقمانیان آزاد شود، در نهایت او آزاد شد و کروبی هم به مجلس برگشت.

این نماینده مجلس ششم شورای اسلامی ادامه داد: در آن زمان لقمانیان در مجلس سخنرانی‌ای داشت که به واسطه آن سخنرانی به صورت غیرقانونی بازداشت شد چراکه طبق اصل ۸۴ قانون اساسی نماینده در بیان مطالب آزاد است و کسی حق ندارد نمایندگان را به دلیل اظهاراتشان در مجلس تعقیب یا توقیف کند اما متأسفانه لقمانیان را بازداشت کردند و به ۶ ماه زندان محکوم کردند.

قوامی درباره اینکه به نظر می‌رسد حدادعادل حتی از عمل مجلس یازدهم نیز راضی نیست، اظهار کرد: اگر شاه می‌ماند حدادعادل یکی از مسئولین زمان شاه می‌شد. البته در حال حاضر او رئیس فرهنگستان زبان فارسی است اما فامیل خودش حداد و غیرفارسی است. در هر صورت حدادعادل و افراد نظیر او مدارس غیرانتفاعی دارند و از نظر مسائل اقتصادی به نفع آنها است که مزاحمی نباشد چنانچه روحانی نیز برای آنها محسوب می‌شد علاوه بر این اگر مجلس ششم نتوانست کاری کند اما مزاحم افرادی نظیر حدادعادل بود که اجازه ندادند لایحه‌ای مانند لایحه حجاب که جرأت نمی‌کنند به صورت علنی مطرح کنند طبق اصل ۸۵ در کمیسیون مشترک بررسی می‌کنند. اینها فکر نمی‌کنند که مردم تا چه اندازه راضی هستند یا خیر و تنها ۵، ۱۰ درصدی که منافع آنها با منافع حاکمیت گره خورده، برای آنها کافی است.

او در واکنش به ثبت نام محمدرضا باهنر افزود: انتقادات حدادعادل به مجلس یازدهم برگرفته از دعواهای داخلی خودشان است کما اینکه اصلاح‌طلبان هم می‌گفتند ما اگر کنار بکشیم اینها دچار دعوای داخلی می‌شوند البته این دعواها درونی است و سرنخ آن دست فرد دیگری است. در حال حاضر اصولگرایان رقیبی ندارند و رقابت‌ها درونی است.

قوامی درباره اظهارات احمدخاتمی که گفته هر کسی فضای یأس و ناامیدی را به فضای انتخاباتی القا کند، همسو با معتمدین است، خاطرنشان کرد: اولین نهادی که در پرشور کردن فضای انتخابات نقش دارد، شورای نگهبان است، در حقیقت تنها نهادی که باعث شده انتخابات کمرنگ شود، شورای نگهبان است البته سایر نهادهای قدرت هم نقش دارند که انحصارطلب هستند و نتیجه اقدامات آنها ردصلاحیت‌های گسترده‌ای است که در هر دوره احقاق پیدا می‌کند.

این نماینده ادوار مجلس در ادامه به دیده بان ایران گفت: از طرف دیگر مردم مشاهده می‌کنند که انتخاب افراد هیچ تأثیری ندارد، به این ترتیب که در حال حاضر مجلس داریم اما آیا این نهاد مستقل است؟ وطبق بیانات مرحوم امام خمینی (ره) در رأس امور قرار دارد؟ خیر در پایین‌ترین جایگاه امور است و هیچ اختیاری ندارد.

او در پایان یادآور شد: البته ما هم در مجلس ششم تعداد فراوانی از طرح‌ها و لوایحی که در راستای منافع ملی و مردم بود، تصویب کردیم اما با مخالفت شورای نگهبان مواجه شد و عقیم ماندند. به عنوان مثال قانون انتخابات مجلس، قانون منع شکنجه و قانون تعریف جرم سیاسی را در مجلس ششم تصویب کردیم اما شورای نگهبان همه آنها را رد کرد در صورتی که همه این موارد به نفع منافع ملی بود.