روزنامه کیهان در مطلبی با عنوان «تلنگری به دست‌اندرکاران لایحه عفاف و حجاب» تلویحا خواستار بازداشت دختران بی‌حجاب زیر ۱۸ سال شد.

تکتم نیوز/کیهان نوشت: رئیس‌ قوه مقننه مورخ ۲۲ مرداد در صحن علنی مجلس گفته بود: در هیچ کجای کار لایحه عفاف و حجاب هیچ فردی و هیچ خانم زیر ۱۸ سالی حتی احضار نخواهد شد و به کلانتری برده نمی‌شود. روزنامه سازندگی- ارگان حزب ‌اشرافی کارگزاران – روز گذشته در مطلبی با ‌اشاره به همین سخنان آقای قالیباف، آن را «اعتراف صریحی» دانست بر اینکه «دغدغه شرع مطرح نیست و سال‌هاست به خاطر یک مسئله سیاسی و سلیقه‌ای برخی شرع را هزینه می‌کنند. چون اگر شرع ملاک باشد، طبق فقه سنتی دختران حدودا در ۹ یا ۱۰ سالگی و طبق رای برخی مجتهدین به‌ویژه فقهای نوگرا و متأخر در ۱۳ و ۱۴ سالگی مکلف می‌شوند. اما طبق این قانون تا ۱۸ سالگی کسی مشمول آن نمی‌شود.»

این روزنامه در ادامه نوشت: گرچه در اینکه مدعیان اصلاحات هر روز به دنبال بهانه‌ای برای فشار بر لایحه عفاف و حجاب هستند، شکی نیست. لکن این سخن نشان می‌دهد کسا چرا که جریان غربگرا اتفاقا در این صورت جسارت بیشتری برای حمله به جریان انقلابی یافته و دغدغه آن را نسبت به اجرای احکام شرع را زیر سؤال می‌برد!