استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت آمادگی دستگاه ها برای مقابله با بحران ها گفت: تمامی دستگاه ها اقدامات پیشگیرانه از بحران را داشته باشند و به این مهم توجه کنند.

به گزارش تکتم نیوز؛ اسدالله عباسی عصر امروز (چهارشنبه) در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در استانداری گیلان اظهار کرد: بسته کامل اقدامات پیشگیرانه از بحران در تمام دستگاه های گیلان باید تهیه شود و این مهم مورد توجه مدیران استان قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه کارگروه هایی برای پیشگیری از حوادث و بحران تشکیل شود، خاطر نشان کرد: در این کارگروه ها تمامی تمهیدات باید اتخاذ شود تا در صورت بروز اتفاقی، معطلی و کوتاهی در ارایه کمک و سایر موارد اتفاق نیفتد.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر حفظ عرصه های ملی و ضرورت توجه همه مردم به حراست از این عرصه ها در استان خاطر نشان کرد: تمهیدات لازم برای پیشگیری از حریق در عرصه های جنگلی گیلان اتخاذ شود.

عباسی با بیان اینکه سال گذشته شاهد بروز حریق در عرصه های جنگلی استان بودیم، اضافه کرد: بخشی از این آتش سوزی ها عمدی و برخی دیگر اتفاقی بوده از این رو دستگاه های امنیتی و انتظامی موظف به مراقبت از تحرکات عمدی در آتش سوزی جنگل ها هستند ضمن اینکه باید با عاملان این نوع حریق ها برخورد شود.

وی با تاکید بر اینکه باید تهدیدهای حریق و عوامل مختلف آن شناسایی شود، خاطر نشان کرد: فرمانداران در شهرستان ها و سایر دستگاه های مسئول باید به این مهم توجه جدی داشته باشند.

استاندار گیلان با تاکید بر آمادگی مسئولان دستگاه ها و فرمانداران برای اسکان اضطراری در صورت بروز حوادث احتمالی اظهار کرد: شهرداران سراسر استان نیز در ارتباط با اسکان اضطراری پیش بینی های لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه هماهنگی های لازم وظیفه مدیریت بحران گیلان است، خاطر نشان کرد: در موضوع مربوط به هوشمندسازی در حوادث زلزله و سیل، نقش و مسئولیت هر یک از دستگاه ها باید دقیق مشخص شود.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به برداشت برنج و با بیان اینکه مشکلی به لحاظ خشکسالی در گیلان نداشتیم، اظهار کرد: در مناطقی که کشت و کار با مطابق تقویم زراعی پیش رفت مشکلی نیست اما در بقیه مناطق باید تمهیدات لازم صورت گیرد.

عباسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرارسیدن سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، یاد و خاطره همه شهیدان انقلاب اسلامی به ویژه شهدای آزاده ای که در غربت به شهادت رسیدند، گرامی داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان نیز در جلسه پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران با اشاره به اهمیت هماهنگی در کارها برای کاهش آسیب پذیری اظهار کرد: دستگاه های استان برنامه محور عمل کردند که این مهم باید ادامه یابد.

امیر مرادی اظهار کرد: در سال جاری ۹ مورد حریق در حوزه منابع طبیعی استان گیلان اتفاق افتاد و در حوزه محیط زیست نیز در ۳۰ نقطه آتش سوزی رخ داد.

در این جلسه که معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان نیز حضور داشت، تعدادی از دستگاه های عضو گزارش ارائه دادند.