۳۹ تکتم نیوز/اخیرا سخنگوی محترم دولت سیزدهم در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) فرموده‌اند که آقای رئیس جمهور هربار که کالایی گران می‌شود آن شب خواب‌شان نمی‌برد و وقتی هم که در جلسه هیئت دولت حضور می‌یابند از وزیر مربوطه این سوال را می‌پرسند که آیا با توجه به این موضوع […]

تکتم نیوز/اخیرا سخنگوی محترم دولت سیزدهم در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) فرموده‌اند که آقای رئیس جمهور هربار که کالایی گران می‌شود آن شب خواب‌شان نمی‌برد و وقتی هم که در جلسه هیئت دولت حضور می‌یابند از وزیر مربوطه این سوال را می‌پرسند که آیا با توجه به این موضوع خوابت برد؟
دراین باره چند نکته را به صورت مختصر با خوانندگان شما درمیان می‌گذارم:
در ابتدا ذکر این نکته ضروری به نظر می‌رسد اینکه یک مقام ارشد دولتی این‌چنین دلسوز مردم و جامعه است، فی‌النفسه خوب و نیکوست اما مسئله این‌جاست که اگر سید ابراهیم رئیسی به جای یک شب حتی اگر تا آخر عمر خود هم نخوابد باز هم شرایط برای مردم و معیشت آنان فرقی نخواهد کرد. به عبارت ساده، مردم به تدبیر نیاز دارند نه بی‌خوابی رئیس دولت. در حقیقت، آنچه که این اقتصاد افلیج را سر وسامان می‌دهد فقط و فقط نگاه کارشناسی فارغ از ایدئولوژی است تا بتوان شرایط را تغییر داد.
اتفاقا در سال‌های قبل هم ما چنین سخنانی زیاد می شنیدیم. به ویژه در دولت‌های اصولگرا همواره بر پرکاری و سخت‌کوشی وبی‌خوابی رئیس دولت‌ها تاکید می‌شده ولی آنچه برای مردم مهم است، خروجی است و لاغیر. در زمان دولت احمدی‌نژاد نیز مثلا گفته می‌شد وی شب‌ها به منزل نمی‌رود و یا فقط ۴ ساعت در روز می‌خوابد و… اما دیدیم همین دولت اقداماتی را در حوزه اقتصادی انجام داد که هم فرصت‌سوز بود و هم آفت‌زا.در واقع در این دولت درآمدهای بی‌سابقه و هنگفت نفتی خرج شعارهای بی‌محتوای پوپولیستی شد و از آن طرف مهم‌ترین طرح اقتصادی بعد از انقلاب اسلامی یعنی هدفمندی یارانه ها را به بیراهه کشاند.
نکته‌ام درباره حرف سخنگوی دولت این است که دوره این مظلوم‌نمایی‌ها گذشته است. دو سال از عمر این دولت گذشته و گرانی کمرشکن،کمرشکن‌تر شده است. باید واقع بین بود. ما در آستانه یک فروپاشی سنگین اجتماعی و فرهنگی هستیم. نشانه‌های آن آشکار شده است. امیدوارم مسئولان سر در برف نکرده و ببینند، چه بسا فرصت‌های زیادی برای رفع و رجوع مسائل باقی نمانده باشد.
آقایان مسئول!این واقعیت جامعه ماست نه نخوابیدن رئیس جمهور. کاش رئیس جمهور خواب کافی داشته باشد، اما مردم هم راحت سر بر بالین بگذارند./همدلی/

  • منبع خبر : روزنامه همدلی