استاندار گیلان اعلام کرد: در دولت سیزدهم از محل اعتبارات ابلاغی و سفر پر خیر و برکت ریاست محترم جمهوری به گیلان حدود 40 میلیارد تومان برای اتمام کتابخانه مرکزی رشت اختصاص یافته است تا شاهد راه اندازی واقعی آن باشیم.

به گزارش تکتم نیوز؛ اسدالله عباسی عصر امروز (یکشنبه) در دیدار دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با تاکید بر اهمیت جایگاه ارزشمند کتاب و کتابخوانی و لزوم تسریع روند بهره برداری از کتابخانه مرکزی رشت، گفت: انتظار است با راه اندازی این کتابخانه بعنوان بزرگترین کتابخانه عمومی شمال کشور، خدمات نوین کتابخوانی نیز به مردم ارائه شود.
استاندار با اشاره به اینکه اهتمام جدی برای بهره برداری از کتابخانه مرکزی رشت تا هفته کتاب و کتابخوانی پیش رو در آبانماه جاری در استان وجود دارد، از مدیران مرتبط خواست تا با افزایش سرعت کار در این خصوص تلاش شان را مضاعف کرده و این مجموعه را برای استفاده مردم مهیا کنند.

مقام عالی دولت در گیلان در ادامه خواستار راه اندازی و تجهیز شهرهای فاقد کتابخانه عمومی در گیلان از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با ایجاد فضای مناسب با همراهی دولت در استان شد.

استاندار بر لزوم اشاعه فرهنگ کتابخوانی و توسعه فرهنگ مطالعه در جامعه تاکید کرد و افزود: فرهنگ مطالعه در گیلان از دیرباز سابقه درخشانی دارد و اسناد و کتب تاریخی بسیاری بعنوان گنجینه مکتوب از نیاکانمان بجا مانده که خود سند هویت این سرزمین محسوب می شود.

وی توسعه فرهنگ مطالعه در اقشار مختلف جامعه بویژه کودک و نوجوانان را مستلزم برنامه ریزی مدون و دقیق دانست و تصریح کرد: توسعه بخش های کتابخوانی تخصصی، راه اندازی زنگ کتابخوانی در مدارس، بهره مندی از ظرفیت بی بدیل مفاخر و علمای گیلانی و ارائه خدمات نوین در این حوزه به چرخه کتاب و کتابخوانی در کشور کمک می کند.

*کتابخانه ویژه کودک و نوجوان در رشت راه اندازی می شود

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز در این دیدار با بیان اینکه تقویت فضای تخصصی کودک و نوجوان در کتابخانه‌های عمومی در دستور کار قرار دارد، گفت: بزودی ۱۳ کتابخانه ویژه کودک و نوجوان در کشور از جمله شهر رشت راه اندازی می شود.

مهدی رمضانی با قدردانی از اهتمام ویژه دکتر عباسی استاندار گیلان بواسطه توجه ویژه به توسعه فعالیت های کتابخانه های عمومی در استان، افزود: از استقرار دولت سیزدهم بهره برداری اصولی از کتابخانه مرکزی رشت با جدیت قابل تحسینی پیگیری شد و با تحقق این مهم در آبانماه امسال سطح دسترسی مردم به کتابخانه های عمومی در گیلان به حد مطلوبی می رسد.

وی همچنین با بیان اینکه هفت شهر گیلان فاقد کتابخانه عمومی است، ابراز امیدواری کرد با ارائه فضای مناسب، تجهیز و راه اندازی کتابخانه ها در اسرع وقت میسر است.

در این این دیدار دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور یک جلد کتاب “سرباز مکتب” و نیز یک قاب عکس مزین به تصویر سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیمانی را به دکتر عباسی استاندار گیلان تقدیم کرد.

کتاب سرباز مکتب نوشته سید حسن رضا نقوی درباره شخصیتی است که مردم فلسطین او را «شهید قدس»، مردم لبنان او را «شهید مقاومت»، مردم عراق و سوریه او را «سالار شهدای مدافعین حرم»، مردم پاکستان او را «بنیان‌گذار جبهه مقاومت»، مردم افغانسـتان او را «قهرمان تاریخی» و مردم ایران او را «سردار آسمانی» و «سردار دل‌ها» می‌نامند.

امریکایی‌ها ایشان را «فردی که آیندۀ خاورمیانه را شکل می‌دهد و دشـمن شایسـته»، اسرائیلی‌ها ایشان را «فرد هوشمند نظام سیاسی ایران»، انگلیسی‌ها ایشان را «فرد قدرتمند که هیچ چیزی نمی‌تواند او را از پا دربیاورد»، آلمانی‌ها ایشان را «متفکر نظامی و استراتژیست تاپ»، فرانسوی‌ها ایشان را «ژنرال بی‌سایه» روسی‌ها ایشان را با نام «شکارچی شکارچیان» یاد می‌کنند.

یکی از مهم‌ترین انسان‌های پرورش‌یافته مکتب امام خمینی (ره) که برگرفته از مکتب اسلام ناب محمدی(ص) است، شهید عزیز ما، قاسم سلیمانی، است.

  • نویسنده : علی سیفی