مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از حضور و مشارکت فعالان رسانه ای سراسر کشور در دهمین جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در رسانه های کشور و رشد 74 درصدی آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره خبر داد.

به گزارش تکتم نیوز؛ رضا ثقتی در مراسم اختتامیه دهمین جشواره فرهنگ رضوی در آینه رسانه های کشور که با حضور
مدیرعامل بنیاد امام رضا (ع)، معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و دیگر مسئولان و اصحاب رسانه در حرم مطهر خواهر امام (ع) رشت برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: آثار رسیده به دبیرخانه دهمین دوره جشنواره نسبت به آخرین سال برگزاری آن که سال ۱۳۹۷ بوده، بالغ بر ۷۴ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ رضوی و انس و الفت جوانان با اهل بیت (ع) برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه ابزار هنر، ماندگارترین ابزار و وسیله برای ترویج و گسترش فرهنگ رضوی است، گفت: این اتفاق در صدر بنیاد بین المللی امام رضا (ع) در حال رخ دادن است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به حضور تمامی استان‌ها در جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در آیینه رسانه‌ها افزود: از ۳۱ استان و ۸۰ شهرستان، اهالی رسانه آثار خود را به دبیرخانه ارسال کردند .

ثقتی با تأکید بر اینکه تلاش کردیم قدر و منزلت این رویداد به لحاظ کمی و کیفی در سطح عالی باشد، ابراز امیدواری کرد که شاهد استمرار فعالیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای با محوریت پرچم بنیاد بین المللی امام رضا (ع) باشیم.

اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، ادبی و مذهبی مرتبط با سیره پاک ائمه معصومین(ع) به‌ویژه حضرت امام رضا(ع) و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف حضرت امام رضا(ع) و کمک به انتشار گسترده‌تر آن از جمله اهداف برگزاری این جشنواره اعلام شده است.

سبک زندگی رضوی، فرهنگ رضوی، سیره سیاسی و اجتماعی حضرت (ع)، جلوه‌های رضوی و اقتصاد مقاومتی پنج محور موضوعی جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌ها است که آثار رسیده بخش‌های اصلی شامل؛ مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری، رادیویی و تلویزیونی و شعر رضوی در هفت رشته «تیتر»، «سرمقاله و یادداشت»، «خبر»، «گزارش»، «مصاحبه»، «عکس» و «مقاله» داوری شدند.

در آیین اختتامیه دهمین جشنواره ملی فرهنگ رضوی در رسانه های کشور افزون بر ۲۰ نفر از برگزیدگان تجلیل شدند.

  • نویسنده : تکتم محمودی