نماینده عالی دولت در گیلان از اهتمام دولت سیزدهم و استانداران مازندران، قزوین و گیلان برای تکمیل جاده جدید قزوین به گیلان که به بخش های رحیم آباد و کلاچای شهرستان رودسر ختم می شود خبر داد و گفت: با پیگیری‌ها لازم این جاده فعال و مشکلات محیط زیستی و منابع طبیعی آن برطرف می‌شود.

به گزارش تکتم نیوز، اسدالله عباسی پیش از ظهر امروز یکشنبه با همراهی سید محمود حسینی استاندار مازندران و محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین از آخرین وضعیت جاده ی پر پیچ اما بسیار زیبای قزوین به اشکورات، رحیم آباد، و کلاچای بازدید کرد.

وی با ابراز خرسندی از حضور دوباره خود در بین مردم منطقه اشکورات ( نواحی کوهستانی و زیبای ارتفاعات شهرستان رودسر) ، اظهار کرد: این منطقه به لحاظ کشاورزی و گردشگری یکی از مهمترین مناطق استان است و بسیار خوشحالم که باردیگر توفیق شد تا در این منطقه با مردم خوب و صمیمی گفت و گوی حضوری داشته باشم.

اسدالله عباسی با اشاره به مشکلات موجود در منطقه اشکورات و رحیم آباد از گذشته تاکنون گفت: در سال ۱۳۶۱ به عنوان معلم مدرسه، شاهد مشکلات مردم این منطقه بودم و همواره آرزویم بود که بتوانیم کاری برای این مردم شهید پرور انجام دهیم.

وی با تاکید بر فراهم آوری امکانات خوب رفاهی در مناطق دور افتاده گیلان در طول ۴۴ سال گذشته، افزود: در طول این سالها و با تلاش‌های نهادهای جمهوری اسلامی، تلفن، آب، برق، گاز وارد منطقه اشکورات و دیگر نقاط دورافتاده گیلان شده و اکثر جاده‌های منطقه آسفالت شدند.

استاندار گیلان یاد آور شد: در سال ۸۹ از طریق ماده ۳۹ مجوز احداث و تکمیل این ماده را اخذ کردیم ولی در دولت گذشته اراده‌ای برای احداث و تکمیل این جاده وجود نداشت.

عباسی از اهتمام دولت سیزدهم و استانداران مازندران، قزوین و گیلان برای تکمیل جاده کلاچای،رحیم آباد، قزوین خبر داد و تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته این جاده فعال و مشکلات محیط زیستی و منابع طبیعی آن برطرف خواهد شد.

وی با تاکید بر نقش احداث این راه مهم در رشد اقتصادی منطقه، گفت: فندق یکی از محصولات کشاورزی مناطق کوهستانی اشکورات است از این رو تکمیل این جاده می‌تواند به فروش و صادرات این محصول ارزشمند به دیگر استان‌های کشور بسیار مثمر ثمر باشد

طبق آمارهای رسمی شهرستان رودسر ” منطقه اشکورات” مقام اول تولید فندق کشور را دارا می باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به تلاش‌های انجام شده در خصوص جذب اعتبارات لازم در تکمیل این راه مهم، افزود: استانداران این‌ سه استان در هماهنگی کامل هستند و از محل سفر ریاست محترم جمهوری به یقین اعتبارات خوبی برای تکمیل این جاده در نظر گرفته خواهد شد

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم در تلاش برای توسعه روستاها و مناطق محروم در سطح کشور است، تصریح کرد: طی روزهای اخیر به برخی روستاهای دور افتاده گیلان از جمله ارتفاعات روستای ملکوت آبرسانی انجام شده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

استاندار گیلان، در حاشیه این بازدید در بین مردم حضور یافت و ضمن شنیدن درد و دل‌های آنان، دستوراتی را برای حل مشکلات مردم منطقه صادر کرد.