۷۱ همیشه دراین فکر بوده‌ام که اگر انتخابات ریاست جمهوری، امسال برگزار شود آیا آقای رئیسی درانتخابات شرکت می‌کنند و درصورتی که شرکت کنند چه دفاعی از عملکرد دوساله خود خواهند داشت ؟ اما پس از گفت‌وگوی سیمای جمهوری اسلامی با او پاسخ خود را دریافت کردم. هرچند یار کمکی او(یعنی صداوسیما) توانست شب سخت […]

همیشه دراین فکر بوده‌ام که اگر انتخابات ریاست جمهوری، امسال برگزار شود آیا آقای رئیسی درانتخابات شرکت می‌کنند و درصورتی که شرکت کنند چه دفاعی از عملکرد دوساله خود خواهند داشت ؟ اما پس از گفت‌وگوی سیمای جمهوری اسلامی با او پاسخ خود را دریافت کردم. هرچند یار کمکی او(یعنی صداوسیما) توانست شب سخت هر سیاستمدار پاسخ‌گویی را برای او به شبی آرام و بدون حاشیه تبدیل کند. اما در این بین کلی سوال در ذهن ملت پدید آمده که در ادامه به آنها اشاره می‌شود:
جناب آقای رئیسی فرمودند اگر انتخابات تکرار شود دوباره برحسب وظیفه شرکت خواهند کرد. همچنین گفتند که شرکت ایشان در انتخابات موجب امید در دل مردم شد. اما گویی فراموش کرده است که انتخابات ۱۴۰۰ به گواهی آمارهای رسمی نهادهای نظام، کم‌فروغ ترین انتخابات بعد از انقلاب بوده و در موقعیتی طنزآمیز رتبه دوم بعد از او را «آرای باطله» به خود اختصاص داده است.
براساس طبق ادعای ایشان اگر مردمی که به او رای داده اند در دل‌شان «امید» ایجاد شده است، این سوال خود را نشان می‌دهد که آیا درحال حاضر نیز امید در آنها دیده می‌شود یا خیر؟
آیا آقای رئیسی وعده‌هایی دربرنامه‌های انتخاباتی خود داده بود، به آن عمل کرده است؟ گفته بود گشت ارشاد ندارد و فقط برای مدیران گشت ارشاد می گذارد، اما اتفاقات تلخ نیمه دوم سال گذشته گواه چیز دیگری است. گفته بود قیمت گوشت ومرغ وتخم مرغ …. چه ربطی به تحریم ها دارد و ما اقلام مهم ومورد نیاز مردم را به تحریم ها گره نمی‌زنیم. اما آیا خبر دارند به خاطر بالارفتن چندبرابری قیمت‌ها، بسیاری از این اقلام از سفره مردم حذف شده است. از شروع دولت ایشان لبنیات، مرغ،گوشت، برنج و سایراقلام غذایی آن‌قدر نجومی افرایش پیداکرده که چنین گرانی در طول تاریخ بعداز انقلاب بی‌سابقه است .
رئیس دولت سیزدهم در این برنامه آمار «کاهش تورم» ماه خرداد نسبت به اردیبهشت را ارائه داد، اما نسبتِ آمار تورم دولت ایشان نسبت به دولت قبل گویای چیز دیگری است. کاهش تورم یعنی افزایش قدرت خرید مردم نه افزایش ۷۰ تا ۱۰۰ درصدی مایحتاج روزانه و ضروری مردم.
او مدعی فروش راحت نفت نسبت به دولت گذشته شد، ولی دلار ۵۰ هزارتومانی، وضعیت وخیم قیمت خودرو، ناکامی برنامه ساخت یک میلیون مسکن در سالف نسبتی با این وضعیت اعلام شده ندارد.
چگونه کسی که برای نشان دادن به‌روز بودن خود، از دومیلیون «فالوور» خود در اینستاگرام سخن می‌گفت و دوسال بعد از آغاز ریاست جمهوری‌‌اش همان اینستاگرام که ممر معیشت بخش زیادی از مردم درمانده بود، را مسدود کرد و سرعت اینترنت را به فجیع‌ترین حالت ممکن رساند؟ و هزینه خرید فیلترشکن را بر مخارج کمرشکن مردم افزود؟
رئیسیِ رئیس جمهور در برنامه‌های صداوسیما، هنوز رئیسی نامزد انتخابات است؛ هنوز شعار می‌دهد، هنوز به رقبای سابق خود انتقاد می‌کند، هنوز روی سخنش به توقعات و انتظارات مردمی نیست که – اگرچه کم، اما- پای صندوق رای آمدند و به او رای دادند. او هنوز انتقادات مردم را توطئه رقبا می‌داند؟ رئیسی هنوز بر سر میز مناظرات نشسته است.
منبع: همدلی