۲۹ به گزارش تکتم نیوز، جلسه مشترک کمیسیون‌ برنامه، بودجه و حقوقی و کمیسیون ترافیک و کمیسیون عمران و توسعه شهری با محوریت افزایش اعتبار به منظور اجرای ۸ پروژه عمرانی در سالن جلسات شورا برگزار شد. رییس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا در خصوص اجرای همزمان ۸ پروژه عمرانی گفت: با توجه به […]

به گزارش تکتم نیوز، جلسه مشترک کمیسیون‌ برنامه، بودجه و حقوقی و کمیسیون ترافیک و کمیسیون عمران و توسعه شهری با محوریت افزایش اعتبار به منظور اجرای ۸ پروژه عمرانی در سالن جلسات شورا برگزار شد.
رییس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا در خصوص اجرای همزمان ۸ پروژه عمرانی گفت: با توجه به استقبال و حمایت اعضای شورا از اجرای این پروژه ها، شهردار محترم با ارسال این لایحه به دنبال حل مسایل مالی این پروژه‌ها برآمد.
سید شمس شفیعی با تاکید بر توانمندی شهرداری در تامین مالی پروژه های مالی بیان نمود: تخمین زده می‌شود زمان لازم برای اتمام پروژه‌ها ۱۵ ماه است. همچنین برآورد مالی شهرداری برای اجرای این ۸ پروژه عمرانی فقط در سال جاری حدود ۸۵۰ تا ۹۰۰ میلیارد تومان است. که از این مقدار حدود ۵۰۰ میلیارد تومان در بودجه با نامی غیر از پروژه‌های مدنظر است. از ۴۰۰ میلیارد تومان باقی مانده حدود ۱۶۰ میلیارد تومان از ردیف خرید خانه‌های سپاه است که خریداری نشد و این ردیف بلا استفاده می‌ماند و می‌توان برای این پروژه‌ها مورد استفاده قرار گیرد. مابقی مبلغ را با حساسیت بسیار تدوین خواهیم نمود تا به پروژه‌هایی که قابلیت اجرا تا پایان سال را دارند خدشه وارد نشود.
وی با تاکید بر اهمیت تمام پروژه‌ها برای اعضای شورا یادآور شد: اگر بودجه مربوط به یک پروژه کاهش و یا حذف شود به معنای اهمیت نداشتن پروژه نیست. بلکه نشان از اهمیت بیشتر تقاطع‌ها برای کاهش مشکلات اَبَر چالش ترافیکی شهر است.

مجید عزیزی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی با تاکید بر اجرای پروژه های تعیین شده در بودجه تصریح نمود: اجرای این ۸ پروژه نباید به گونه‌ای باشد که مابقی پروژه‌های مدنظر و تعیین شده در بودجه با مشکل مواجه شوند. متاسفانه برای اجرای این ۸ پروژه قرار است از ردیف بودجه پروژه‌های مهم دیگری مانند جمع‌آوری آب‌های سطحی، روکش آسفالت معابر، خرید تابلو، چراغ و گارد ریل، نصب کفپوش دو طرف خیابان مطهری، ترمیم نوار حفاری، بازگشایی رینگ ۹۰ متری از میدان گیل به مسکن مهر، تکمیل ساختمان آتش‌نشانی در مسکن مهر، تهیه و احداث دیوار حفاظتی حاشیه رودخانه زرجوب و گوهر رود، هزینه بهسازی و زیباسازی شامل آذین بندی و نورپردازی و مرمت المان‌ها باید مشخص شود معیار کم و یا حذف این ردیف‌ها چیست.
وی با تاکید بر اهمیت پیش بینی منابع مالی برای اجرای پروژه ها افزود: بودجه شهرداری برای سال ۱۴۰۲ با حدود ۸۰ درصد افزایش مواجه است که برای رسیدن به این میزان رشد هنوز دچار تردید هستیم. برای کاهش میزان ریسک در اجرای پروژه ها می‌توان در سال اول تعداد کمتری از پروژه‌ها را شروع و در سال بعد مابقی پروژه‌ها را اجرا نمود.