مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: طرح تشدید نظارت مشاورین املاک در گیلان آغاز شده است و مشاورین املاک به حق کمیسیون قانونی و نرخنامه پایبند باشند.

به گزارش تکتم نیوز؛ تیمور پورحیدری با اشاره به لزوم رعایت ضوابط و قوانین توسط مشاورین املاک اظهار داشت: روسای اتحادیه های املاک سراسر استان نسبت به چارچوب قانونی و نرخ نامه های ابلاغ شده توجه لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه هرگونه سوء استفاده ناشی از اضافه دریافت ها از خریداران و فروشندگان تخلف محسوب می گردد تاکید کرد: در این راستا طرح تشدید نظارت در دستور کار قرار گرفته و برای ۶۰ مشاور املاک به ارزش بیش از ۲۸۲ تومان پرونده تخلف به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی ارائه فاکتور و درج قیمت را حق قانونی مخاطبین این واحد های صنفی دانست و تصریح کرد: در این شرایط دشوار اقتصادی با هرگونه سوء استفاده و تضییع حقوق عامه به شدت برخورد خواهد شد.

وی در پایان هشدار داد: تبانی بین مالکین با مشاورین املاک باعث افزایش نرخ غیرقانونی منطقه ای شده و متاسفانه این موضوع بسیاری از افزایش قیمت‌ها و آشفتگی بازار املاک را سبب میشود و در صورت مشاهده با اصناف مورد اشاره برخورد خواهد شد.

به گفته وی، ‌اجرای این طرح که از نیمه خردادماه شروع شده تا آخر تابستان ادامه خواهد داشت.