استاندار گیلان همزمان با سالروز حادثه دلخراش زلزله رودبار و منجیل، با حضور بر مزار جانباختگان با قرائت فاتحه و نثار شاخه گل ادای احترام کرد و ضمن گرامیداشت یاد کشته‌شدگان، با بازماندگان و خانواده‌های عزادار‌ به گفت وگو پرداخت.

به گزارش تکتم نیوز؛ همزمان با سالروز حادثه دلخراش زلزله ۳۱ خرداد سال ۱۳۶۹ رودبار و منجیل، دکتر اسدالله عباسی با حضور در گلزار شهدای گرمابه‌کش پایین بازار رودبار، با اهدای گل و قرائت فاتحه، به آنان ادای احترام کرد .

استاندار گیلان در این مراسم و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه زلزله سال ۶۹ رودبار یکی از تلخ‌ترین فجایع طبیعی در گیلان و حتی ایران اسلامی بوده است، اظهار کرد: مردم گیلان هیچگاه این حادثه تلخ و جانسوز را فراموش نکرده و داغدار عزیزان هم وطن خود در رودبار هستند.

وی با تاکید بر لزوم استحکام منازل روستایی و شهری در کشور گفت: بعد از زلزله رودبار مسئله افزایش مستحکم کردن منازل روستایی و شهری مورد توجه قرار گرفت و این امر در دولت نهم و دهم آغاز و در دولت سیزدهم بر اساس اسناد بالادستی و توسعه شهری با قدرت در حال انجام است..

استاندار یکی از اهداف طرح باز آفرینی شهری را توجه به افزایش استحکام منازل روستایی و بافت‌های فرسوده دانست و افزود: در این طرح نقاطی که دارای بافت فرسوده هستند شناسایی و در طرح بازآفرینی در چارچوب نوسازی قرار می‌گیرند.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به زلزله‌خیز بودن استان تصریح کرد: گیلان و به ویژه شهرستان رودبار در خط زلزله قرار دارد از این رو باید ساختمان‌های چند طبقه که در این استان احداث می‌شود دارای زیر ساخت مناسب و استحکام لازم باشند تا در هنگام زلزله خسارت جانی نداشته باشیم.

استاندار گیلان همچنین در جریان سفر به شهرستان رودبار از عملیات ترمیم آسفالت و تعریض راه ارتباطی توتکابن به رستم آباد رودبار بازدید کرد.