۱۰ به گزارش تکتم نیوز؛ دکتر اسدالله عباسی استاندار، با حضور در شهرک صنعتی سپیدرود رشت از یک واحد سردخانه مواد غذایی و یک واحد تولیدی ماشین آلات کشاورزی دیدن کرد. نماینده عالی دولت در گیلان در این بازدید و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سردخانه‌های مواد غذایی باعث افزایش ارزش افزوده و بهره‌وری […]

به گزارش تکتم نیوز؛ دکتر اسدالله عباسی استاندار، با حضور در شهرک صنعتی سپیدرود رشت از یک واحد سردخانه مواد غذایی و یک واحد تولیدی ماشین آلات کشاورزی دیدن کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان در این بازدید و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سردخانه‌های مواد غذایی باعث افزایش ارزش افزوده و بهره‌وری در گیلان می‌شود، اظهار کرد: وجود سردخانه‌های مواد غذایی منجر به برندسازی شده و با بسته‌بندی محصولات تولیدی در این استان به امنیت غذایی هم کمک شایانی می‌کند.

دکتر اسدالله عباسی با اشاره به نقش قابل توجه سردخانه‌ها در ذخیره‌سازی کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم گفت: احداث سردخانه‌های مواد غذایی موجب می‌شود تا هنگام بحران احتمالی در کشور با کمبود کالاهای غذایی مورد نیاز جامعه مواجه نشویم.

استاندار گیلان، صنعت کشاورزی را مزیت نسبی این استان به نسبت دیگر استان‌های کشور دانست و بیان کرد: جوانان گیلانی با تکیه بر توانایی علمی خود توانسته اند متناسب با نیاز داخلی و شرایط جغرافیایی، انواع ماشین آلات کشاورزی بومی و با ۵۰ درصد قیمت مشابه خارجی آن را تولید کرده و بازار خرید بسیار خوبی هم دارند.

عباسی با تاکید بر افزایش کیفیت کاشت و برداشت محصولات کشاورزی در صورت استفاده از ماشین آلات کشاورزی تصریح کرد: استفاده از این ماشین آلات نقش مهمی در افزایش راندمان تولید، کاشت و برداشت محصولات کشاورزی و همچنین کاهش مصرف آب و کاهش هزینه دارد.

وی با اشاره به کمک دولت سیزدهم به توسعه انواع واحدهای تولیدی در کشور گفت: در گیلان این آمادگی وجود دارد که از طریق تبصره ۱۸ کمک‌های تسهیلاتی به توسعه این کارخانه و متقاضیان خریدار ماشین آلات کشاورزی اعطا شود.

وی تصریح کرد: به علت کمبود نیروی کار در مزارع کشاورزی استفاده از انواع ماشین آلات کشاورزی تنها راه برای جبران این خسران است.

سردخانه مواد غذایی در راستای بسته بندی مواد غذایی و جانبی به مساحت ۱۰ هزار و ۵۵۲ متر مربع و زیربنای هفت هزار ۳۸ متر شامل یک واحد سردخانه ۱۰۰۰ تنی زیر صفر و سه هزار ۵۰۰ تنی بالای صفر درجه می‌باشد که دارای پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد ی بوده و با تکمیل آن برای ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

همچنین کارخانه تولید ماشین آلات کشاورزی با تولیدات ماشینهایی شامل انواع تراکتورهای باغی و زراعی، نشاکار برنج، تیلرهای کشاورزی و باغی در حال فعالیت است که طرح توسعه‌ای آن با ۶۰ هزار متر مربع و با سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.