آیین انعقاد تفاهم نامه همکاری برق منطقه ای گیلان با دانشگاه گیلان برگزار شد.

به گزارش تکتم نیوز،
شرکت برق منطقه ای گیلان در راستای مرتفع نمودن برخی از مسائل صنعت سرافراز برق کشور از طریق دو مقوله مهم
پژوهش و آموزش، تفاهم نامه همکاری های علمی، پژوهشی و آموزشی با دانشگاه گیلان منعقد کرد.
بهمن داراب زاده مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان در آیین انعقاد تفاهم نامه با حضور ریاست و معاونین دانشگاه گیلان گفت: قراردادهای مطالعاتی- تحقیقاتی مختلفی با دانشگاه گیلان داشته و داریم که تعدادی از آنها به نتیجه رسیده اند و از نتایج آنها برخوردار شده و در اجرای پروژه های شرکت از آنها بهره گرفتیم.
وی افزود: اکثرقراردادهای شرکت در واقع بر اساس مشکلاتی بوده که در حین اجرای پروژه اتفاق افتاده و موجب تاخیر در اجرای پروژه ها شده اند و این قراردادها، در واقع برای حل اینگونه مشکلات و تسریع در انجام کار است.
داراب زاده گفت: اگر در بخش مدیریت مصرف برق و توسعه زیرساخت های انتقال و فوق توزیع، عملکرد مطلوبی داشته باشیم، و با فعال تر کردن صنایع، رشد و توسعه آن، در سال مهار تورم و رشد تولید ، بطور حتم خواهیم توانست نقش موثر و چشمگیری در تحقق شعار سال داشته باشیم.
وی افزود: شرکت برق منطقه ای گیلان از شرکت های برتر در زمینه بهره مندی از نیروهای متخصص، باتجربه و کاردان در کشور می باشدکه تبادل و تلفیق تجربه کارکنان شرکت و ظرفیت دانشگاه گیلان می تواند آینده ای روشن و شکوفا را برای کشور و صنعت برق کشور رقم بزند.
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان گفت: صنعت برق کشور بعد از انقلاب اسلامی ایران و علیرغم چالش های سختی که با آن رو به رو بوده است، به لطف خداوند متعال توانست مقتدرانه به کار خود ادامه دهد و خوشبختانه به خودکفایی و دستاوردهای ارزنده ای دست یافت که این امر بیانگر اوج افتخارات صنعت برق کشور است و انشاا… در تعامل با دانشگاه به عالیترین مرحله رشد و توسعه در صنعت برق نایل آییم.
فرید نجفی ریاست دانشگاه گیلان در این آیین با اشاره به قدمت دانشگاه گفت: دانشکده های فنی دانشگاه گیلان در رشته های مهندسی برق، عمران و مکانیک، با حوزه ها و زمینه های کاری شرکت برق منطقه ای گیلان آشنایی کامل دارند و می توانند با رویکرد تقاضا محور، پاسخگوی نیازهای شرکت در حوزه های مختلف؛ پژوهشی، آموزشی، حقوقی و … باشند.
در ادامه این آیین، تبادل تفاهم نامه همکاری های علمی، پژوهشی و آموزشی با اعتبار ۳ ساله بین طرفین منعقد شد.
گفتنی است که هدف از این تفاهم نامه؛ ارتقای سطح علمی و فنی فعالیت های طرفین از طریق همکاری مشترک، ایجاد ارتباط موثر فعالیت های آموزشی و تحقیقاتی طرفین با واحدهای تولیدی و مراکز فعال تجاری، صنعتی و خدماتی و تلاش برای تحقق سیاست های کلی نظام است.
شایان ذکر است که شناخت توانمندی های متقابل، به اشتراک گذاشتن این قابلیت ها و بهره گیری از آن در زمینه های علمی، آموزشی و پژوهشی به صورت مشترک، همکاری مشترک به منظور انجام پروژه های مختلف و اجرای دستاوردهای پژوهشی در سطح استان، همکاری مشترک در بهره گیری از دانش و تجربه طرفین برای تعریف، نظارت، ارزیابی و مشاوره علمی طرح های تحقیقاتی و پژوهشی و نیز فعالیت های مشترک در چارچوب ضوابط، همکاری مشترک در خصوص تالیف و ترجمه کتاب، مقالات و طرح های تحقیقاتی و نشریات علمی و حمایت مادی و معنوی از آنها برابر ضوابط ابلاغی و … از جمله زمینه های همکاری های مشترک این تفاهم نامه هستند.