به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر رشت – سه‌شنبه ۲۲ فروردین‌ماه، در سی و هشتمین جلسه کمیسیون توسعه پایدار شورای اسلامی شهر رشت با حضور رئیس، اعضا و مشاورین کمیسیون‌ها

به گزارش تکتم نیوز
هادی رمضانی، رئیس کمیسیون توسعه پایدار شورای اسلامی شهر رشت با تسلیت فرارسیدن ایام شهادت حضرت امام علی (ع)، اظهار کرد: تمام فکر و ذهن ما این است که بتوانیم مشکلات شهر رشت را برطرف کنیم و برای تحقق این هدف تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه با پیگیری‌های نشست‌های سال گذشته، نتیجه مطلوبی حاصل نشد، افزود: عوامل‌های مختلفی بود که باعث شد که نتایج خوبی را مشاهده نکنیم اما این نوید را می‌دهم که در سال جاری بتوانیم مثمرثمرتر باشیم.

رئیس کمیسیون توسعه پایدار شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه در برخی از موارد به موضوعات حقوقی برخورد کردیم، تصریح کرد: موضوع حقوقی تالاب عینک با ورود دادستانی حل شد و بهره‌برداری از تالاب عینک باید شروع شود.

رمضانی با اشاره به اینکه در آن مکان باید یک مرکز تحقیقات بین‌المللی داشته باشیم، بیان کرد: ما باید بتوانیم در آن مکان کلاس‌های آموزشی خوبی برگزار کنیم زیرا دوربین‌هایی که در آن مجموعه قرار دارد جزء اولین‌ها هست.

وی با بیان اینکه از یک مجموعه‌ای با آن امکانات باید استفاده بیشتری شود، گفت: حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری باید تالاب عینک را حتماً در برنامه داشته باشد و اعضای شورا نیز باید از قراردادهای حوزه مدیریت شهری اطلاع داشته باشند.

رئیس کمیسیون توسعه پایدار شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه موضوع قرارداد دانش‌بنیان‌ها باید در کمیسیون توسعه پایدار مطرح شود، خاطرنشان کرد: خروجی قراردادها باید در شهر مشاهده شود مثلاً در همین موضوع تفکیک زباله از مبدأ باید به شکل جدی‌تر پیگیری شود.

رمضانی با بیان اینکه در شهربازی پارک شهر رشت اقدامات خوبی صورت گرفت، گفت: دستگاه‌های جدید به پارک اضافه‌شده است و شرایط باید به‌گونه‌ای باشد که مردم بتوانند به‌راحتی از آن فضا استفاده کنند.

افشین پور علی، مسئول پیگیری تالاب عینک شهرداری رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه خوشبختانه پس از ۹۲ سال وضعیت تالاب عینک رشت به سرانجام رسید، اظهار کرد: در سال گذشته با ورود مقامات قضایی مالکیت تالاب به دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی از منابع طبیعی اهداء شد.

وی با اشاره به اینکه بخش آبی آن به شرکت آب منطقه‌ای استان گیلان اهداء شد، افزود: شهرداری باید از آب منطقه‌ای بگیرد و بخش به سرمایه‌گذاری بدهد.

مسئول پیگیری تالاب عینک شهرداری رشت با بیان اینکه در اسفندماه سال گذشته این تلاش‌ها منتهی به قرارداد شد، گفت: قرارداد امضا شد و مبادله صورت گرفت و قرارداد از ۵ سال به ۱۰ سال تبدیل شد و اجاره آب بهاء سالانه آن نیز ۶۰ میلیون تومان بود که برای تضمین آن باید سفته گذاشته می‌شد که بخش سفته هم در حال انجام است.

ناصر عطایی با بیان اینکه شهربازی پارک در سال ۹۷ به بخش خصوصی سپرده شد، اظهار کرد: در همین هنگام شرکت از بخش حقیقی به حقوقی منتقل می‌شود اما بین شرکا اختلاف پیش آمد و شهرداری در آن هیچ نقشی نداشت.

وی با بیان اینکه در هنگام اتمام قرارداد ما ورود کردیم، افزود: و ما دوره کوتاه یک‌ساله را در دوره ساخت اضافه کردیم و در قرارداد اولیه حقوق شهرداری دیده نشده بود که اصلاح شد و تعهدات اجرانشده را تمامش ضمانت گرفتیم.

عطایی با اشاره به اینکه سرانجام به این نتیجه رسیدیم اختلافات درون مجموعه شرکت است، گفت: اما شرکت موظف است که به تعهداتش عمل کند ازنظر ما فعالیتش مجاز است.