۱۸ به گزارش تکتم نیوز، چهل وهفتمین جلسه کمیسیون حمل و نقل بصورت مشترک با کمیسیون های عمران و برنامه و بودجه و با حضور مدیران مناطق پنج گانه شهری، معاونت حمل ونقل و امور زیر بنایی و رییس سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری و معاونین عمرانی مناطق در روز چهارشنبه ۱۶ فروردین ماه برگزار […]

به گزارش تکتم نیوز، چهل وهفتمین جلسه کمیسیون حمل و نقل بصورت مشترک با کمیسیون های عمران و برنامه و بودجه و با حضور مدیران مناطق پنج گانه شهری، معاونت حمل ونقل و امور زیر بنایی و رییس سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری و معاونین عمرانی مناطق در روز چهارشنبه ۱۶ فروردین ماه برگزار گردید.

در آغاز مسعود عباس نژاد رییس کمیسیون حمل ونقل و ترافیک شورای گفت: متاسفانه در شش ماهه اول سال گذشته در اجرای پروژه های عمرانی عملکردی نداشتیم و روزهای بلند و آفتابی سال به هدر رفت و صرف فرآیندهای مکاتبات اداری و فراخوان ها شد.

وی در ادامه افزود: سال گذشته زمان ابلاغ پروژه ها و عملیات اجرایی آنقدر به تعویق افتاد که حتی از ماه ششم سال فراتر رفت و اجراهای عمرانی به ماه نهم سال کشید و در نهایت در پایان سال اجراها کم بازده و توام با نارضایتی پیمانکار و شهروندان بود.

عباس نژاد در اداامه تاکید داشت که میخواهیم سال ۱۴۰۲ برای شهر رشت تبدیل به سال کار و سازندگی شود و برای این مهم لازم است مدیران مناطق و معاونتها و سازمانی ذیربط در یک تلاش جمعی وارد دایره کار و اجرا شوند و البته اعضای شورا نیز با حمایتهای موثر و همیشگی در کنار آنان خواهند بود.

همچنین در این جلسه عنوان شد: با توجه به اینکه زمان معنادار برای پروژه های عمرانی در شهری مانند رشت شش ماه اول سال است و نباید از دست برود و با توجه به فرصت پیش رو و پیش بینی تحقق بودجه های مفید برای شهرداری در سال ۱۴۰۲، انتظار داریم که مدیران مناطق و سازمانهای عمرانی ابلاغات خود را تا پایان فروردین به پیمانکاران اعلام و فرآیند اجرا حتما در ابتدای اردیبهشت ۱۴۰۲ شروع شود.

در ادامه سید شمس شفیعی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی نیز در این جلسه ضمن بیان این نکته که توقع داریم با انبساط بودجه‌ای که پیش بینی میشود در روند امور شهری شاهد سرعت و کیفیت بالایی باشیم افزود: مدیران نیروی خود را در کوتاه کردن زمان مکاتبات و تهیه مستندات و مجوزها به حداقل رسانده و هر اجرا را در زمان بندی مشخص و از پیش اعلام شده آغاز کرده و به موقع به بهره برداری برسانند. سید شمس شفیعی تاکید داشت: تعیین زمان بندی برای هر اجرا یک اصل است که مدیران به واسطه تعهد به آن می توانند از عهده امور کوچک و بزرگ با ذهنی باز و به شکلی شفاف دست یابند و معضلات موجود را شناخته و نسبت به رفع آنها اقدام کنند؛ لذا تاکید شورا بر این امر است که با اولویت بندی امور اجرایی و عمرانی، فراخوان ها و ابلاغ های به موقع اعلام و اجراها در شش ماه اول سال ۱۴۰۲ به جایگاه قابل قبولی برسد.

در ادامه حسن کریمی کرنق در خصوص ضرورت احداث چند چشمه سرویس بهداشتی عمومی در مناطق پنج گانه شهری رشت سخنانی مطرح کرد و گفت: رشت یک شهر میهمان پذیر و پرتردد است و احداث سرویسهای بهداشتی در ورودیهای شهر و بافت مرکزی شهر یک اصل مهم بوده و لذا این احداث ها لازم است در اجراهای عمرانی شهر شش ماهه اول سال قرار گیرد.

مسعود عباس نژاد در این جلسه خطاب به مدیران مناطق پنجگانه شهری دستور داد: هر منطقه شهر تا شهریور ماه یک مجموعه سرویس بهداشتی عمومی را به بهره‌برداری برساند و در بحث آسفالت معابر نیز با بازدید های حضوری و با رجوع به سامانه اعلام شده برای آسفالت معابر، اولویت‌بندیها مشخص و نسبت به اجرای آن اقدام گردد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورا اعلام کرد: در بخش تجهیزات و ماشین آلات مربوط به آسفالت نیز معتقدیم، هر پنج منطقه شهرداری باید مجهز به سخت افزارهای لازم باشد و در تلاش برای رفع کمبود تجهیزات خواهیم بود.

پیمان پارسا رییس سازمان عمران و باز آفرینی شهری نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از روکش و لکه گیرهای انجام شده در مناطق،شهری از افزایش ظرفیت کارخانه آسفالت شهرداری خبر داد و گفت در سال جاری سومین کارخانه تولید آسفالت شهرداری رشت نیز آغاز به کار خواهد کرد.

همچین در بخش دیگر جلسه و در راستای کارشناسی و اعلام نظر اعضای کمیسیون ها در خصوص تعداد ۴ لایحه تملک املاک، پس از بحث و بررسی های کارشناسی و با اعلام نظر مساعد اعضای شورا با لایحه تهاتر نهر متروکه “سه قطعه زمین” جمعا به مساحت ۳/۶۲ متر مربع با ملک متعلق به احدی از شهروندان واقع در خمسه بازار موافقت گردید. همچنین در خصوص لایحه تملک شش دانگ یک باب مغاز ملک متعلق به احدی از شهروندان واقع در خیابان حشمت ابتدای کوچه سررشته دار پیرو درخواستهای متوالی تعداد کثیری از اهالی و بمنظور بازگشایی معبر عبوری شهروندان ساکن در کوچه پس از بررسی های کارشناسی و با نظر مساعد اعضای شورا با لایحه ارسالی از شهرداری منطقه دو موافقت گردید. همچنین در خصوص لوایح شماره ۱۴۰۱۱۳۹۱ و ۱۴۰۱۱۹۵۷ ، بترتیب مربوط به تملک ملکی واقع در رودبارتان، کوچه اعتماد واقع در حریم رودخانه متعلق به وراث احدی از شهروندان و نیز تملک ملک واقع در پیاده راه فرهنگی بمنظور احداث سرویس بهداشتی با توجه به توضیحات ارایه شده از جانب مدیر منطقه دو و مدیر املاک شهرداری و اعلام نظر کارشناسی اعضای شورا پیرو بازدید میدانی صورت گرفته با لوایح ارسال از شهرداری مخالفت و لوایح جهت اعلام نظر نهایی به صحن شورا ارسال گردید.