با حضور جناب آقای دکتر دارابی قائم مقام و معاون محترم میراث فرهنگی کشور جلسه اختصاصی کمیته میراث فرهنگی در تالار فجر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار گردید.

به گزارش تکتم نیوز، محمدرضا امیری نژاد با اعلام مطلب فوق افزود: در راستای هم‌اندیشی، تبادل نظر، بررسی چالش‌ها و ارائه راهکارها به منظور ارتقاء سطح و جایگاه حوزه میراث‌فرهنگی، جلسه اختصاصی کمیته میراث فرهنگی با حضور جناب آقای دکتر دارابی قائم مقام و معاون محترم میراث فرهنگی کشور، مدیران کل ستادی، تنی چند از مدیران کل استان‌ها و معاونین میراث‌فرهنگی کشور برگزار شد.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی گیلان گفت: ابتدای جلسه تعدادی از مدیران کل به نمایندگی از استان‌ها به بیان دیدگاه‌ها و نقاط ضعف و قوت حوزه مذکور پرداخته و سپس هر یک از مدیران کل حوزه معاونت میراث‌فرهنگی اعم از حفظ و احیاء، ثبت آثار تاریخی، امور موزه ها‌، پایگاه‌ها، شرکت توسعه گردشگری و غیره با گزارش مختصری از اقدامات صورت پذیرفته، به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خویش پرداختند.

در پایان جناب آقای دکتر دارابی با بیان رهنمودها و ارائه مشاوره به جمع‌بندی مطالب مطروحه مبادرت ورزیدند. ایشان ضمن دستور لازم به حوزه‌های مرتبط با معاونت میراث‌فرهنگی، تعامل با دستگاه‌های مختلف و نمایندگان محترم مجلس را گامی در راستای تحقق اهداف وزارتخانه متبوع و بخصوص معاونت میراث فرهنگی دانست و از همه استان‌ها خواست به دلیل کمبود اعتبارات، با برنامه‌ریزی مناسب ابتدا ساماندهی بناهای تاریخی واجد شرایط را در اولویت قرار دهند.

لازم به ذکر است همایش مدیران کل و معاونین ادارات کل استان‌ها طی روزهای شنبه و یکشنبه ، اول و دوم بهمن ماه در ساختمان مرکزی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور با حضور مقام عالی وزارت برنامه‌ریزی شده‌است.