باحضور فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان اولین خانه محیط زیست شهرستان رودسر در واجارگاه افتتاح شد.

به گزارش تکتم نیوز ، رحمان پور حسین از افتتاح اولین خانه محیط زیست شهرستان رودسر ردر شهر واجارگاه خبر داد.
سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودسر با اعلام این خبر گفت: دراین افتتاحیه که باحضور فرماندار، امام جمعه،شهردار، اعضای شورای شهر واجارگاه ، بخشدار کلاچای و جمعی از سفیران سلامت برگزار شد. وی افزود : عدم رعایت اخلاق در قبال محیط زیست منشا معضلات محیط زیستی همچوت پسماند،آلودگی آب و خاک و … است. افتتاح مرکزی به عنوان خانه محیط زیست می تواند جایگاهی برای هم اندیشی ، بررسی و ارائه راه حل های مناسب ، تنویر افکار عمومی ، ترویج فرهنگ زیست محیطی ، ارائه طرح و پیشنهاد دوستداران محیط زیست در جهت ارتقاء و حفاظت بهتر محیط زیست باشد.
پورحسین با اشاره به نقش خانه‌های محیط زیست برای تحقق اهداف محیط زیستی، افزود: با ایجاد خانه‌های محیط زیست ضمن فراهم شدن بستر تعامل مشترک مدیریت شهری و شهروندان برای شناسایی و رفع مسائل زیست محیطی با ارتقای اطلاع رسانی و آگاهی شهروندان، بستر جلب مشارکت آن‌ها در فعالیت‌های زیست محیطی و بهره‌گیری از حضور داوطلبانه و ابتکارات شهروندان در این زمینه فراهم می‌شود.

محمدرضا شهاب زاده فرماندار شهرستان رودسر نیز در مراسم افتتاح خانه محیط زیست واجارگاه رودسر، اظهار کرد: هدف از راه اندازی خانه‌های محیط زیست، رفع مشکلات و معضلات محیط زیستی از طریق آموزش و ارتقا فرهنگ محیط زیستی جامعه و جلب مشارکت شهروندان در ارتقا کیفیت محیط‌زیست است. وی با تاکید بر جدی گرفتن موضوع آموزش در بحث مدیریت پسماند آن را امری ضروری دانست و اضافه کرد: آنچه که می‌تواند در فرایند کار ما را موفق سازد همین موضوع آموزش همگانی است و باید جدی به آن پرداخته شود. فرماندار رودسر بر اثر بخشی آموزش‌ها در بحث پسماند تأکید و اظهار کرد: این اثر بخشی باید طی ماه آینده بازخورد خود را نشان دهد که در این کار چقدر موفق بودیم.
در ادامه آیین افتتاح اولین خانه محیط زیست شهرستان رودسر با حضور پدر یکی از شهیدان و شهردار اسبق شهر واجارگاه برگزار شد. گفتنی است؛ خانه محیط زیست واجارگاه رودسر دومین خانه محیط زیست بعد از شهرستان رودبار در گیلان است که افتتاح و به بهره برداری رسید.