در مراسم افتتاح مرکز علم و رصدخانه کوشیار گیلانی که با حضور اعضای شورا و شهردار رشت برگزار شد، موضوعاتی نظیر اتمام طرحهای نیمه‌ تمام، ‌اجرای پروژه‌های عمرانی خرد و کلان در سال ۱۴۰۱، توجه به محلات کمتر توسعه یافته، تعیین تکلیف تالاب عینک و مهمانسرای شهرداری مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش تکتم نیوز- سید امیر حسین علوی شهردار رشت در مراسم افتتاح مرکز علم و رصدخانه کوشیار گیلانی از پیگیریهای اعضای شورای سوم و چهارم برای ساخت مجموعه رصدخانه کوشیار و جذب اعتبارات لازم آن قدردانی کرد و اظهار داشت: در چهار ماهه اخیر دو پروژه رصدخانه و نهاد توسعه محله در این منطقه از شهرداری رشت افتتاح شده است.

شهردار رشت مجموع اعتبارات تکمیل و تجهیز ساختمان مرکز علم و رصدخانه کوشیار گیلانی را ۶ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: احداث پارک هم سومین پروژه این منطقه خواهد بود که اجرای آن با استفاده از اعتبارات بازآفرینی در دستور کار شهرداری رشت قرار گرفته است.

سید امیر حسین علوی ابراز داشت: اتمام پروژه‌های نیمه‌ تمام که روند عملیات اجرایی برخی از آنها به شدت طولانی و به دغدغه شهروندان تبدیل شده جزو اولویتهای ما در مجموعه شهرداری است.

وی با بیان اینکه در بودجه سال آینده اعتبارات لازم برای اتمام پروژه‌های نیمه‌ تمام و خرد و کلان پیش‌بینی شده است، اضافه کرد: در کنار این طرحها اجرای پروژه‌های بزرگ زیرساختی که جدیدا فرآیند مطالعاتی آنها به انجام رسیده در برنامه شهرداری رشت قرار گرفته است.

شهردار رشت بازگشایی‌ها، رینگ ۹۰ متری، رفع گلوگاه خیابانهای داخل شهر و مرمت ساختمانهای تاریخی را از جمله این طرحهای خرد و کلان اعلام کرد و گفت: سال آینده سال تحرک عمرانی شهرداری رشت خواهد بود و در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی هم این مجموعه تلاشها ادامه خواهد یافت.

علوی درباره اقدامات شهرداری در تالاب عینک رشت هم مواردی را ذکر کرد و ادامه داد: پیگیریهای شهرداری در حوزه تالاب عینک در دو بخش متمرکز شده و سعی داریم علاوه بر تولی‌گری شهرداری رشت، در حوزه بهره‌ برداری از آن با تفاهمی که با شرکت آب منطقه‌ای انجام خواهیم داد به اهداف مورد نظرمان برسیم.

شهردار رشت تصریح کرد: علاوه بر تکمیل زیرساختهای ورزشی از سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری رشت انتظار دارم تا عید امسال فرآیند تکمیل و بهره‌برداری رصدخانه کوشیار را به مرحله نهایی برساند تا بتوانیم از این فرصت به عنوان یک مجموعه علمی و گردشگری برای همه علاقمندان استفاده کنیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: قطعا همه ما برای پیشرفت و توسعه شهر رشت آرزوهایی داشته‌ایم و عملکرد کسانی که در مسیر برآوردن آرزوهای مردم تلاش می‌کنند، توسط خداوند به بهترین نحو ممکن مورد قضاوت خواهد قرار گرفت