عزت الله اکبری ،رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در سفر به استان گیلان، از شرکت گیل رادشمال در شهرک صنعتی سفیدرود رشت بازدید نمودو بیان داشت: استان گیلان، ظرفیت تبدیل شدن به الگوی صادرات خدمات فنی مهندسی و مطرح شدن به عنوان قطب صنایع مرتبط با IT را دارا می باشد و باید این نوع صنایع در استان تقویت گردد.

به گزارش تکتم نیوز،رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در سفر به استان گیلان، از شرکت گیل رادشمال در شهرک صنعتی سفیدرود رشت بازدید نمود.
عزت الله اکبری، در این بازدید گفت: تنها راه نجات اقتصاد، مشارکت موثر مردم و بخش خصوصی است که موجب توسعه و پیشرفت این حوزه خواهد شد.

وی افزود: استان گیلان، ظرفیت تبدیل شدن به الگوی صادرات خدمات فنی مهندسی و مطرح شدن به عنوان قطب صنایع مرتبط با IT را دارا می باشد و باید این نوع صنایع در استان تقویت گردد.

اکبری همچنین خاطر نشان کرد: با توجه به کمبود زمین صنعتی در استان های شمالی بویژه گیلان، تقویت و توسعه صنایع های-تک و افزایش بهره وری در صنایع یکی از مهم ترین راهکارهای رشد سرمایه گذاری صنعتی است.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای سرمایه گذاری و راه اندازی شرکت های تحت تملک دولت و بانک ها در استان گیلان، حمایت ها و پیگیری های لازم را بعمل خواهیم آورد.

وی افزود: برای هرگونه کمک به رفع مشکلات صنایع استان، آمادگی لازم در قوه مقننه بویژه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی وجود دارد.

“افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی تحت تملک دولت و نهادهای دولتی مهم ترین خواسته جامعه صنعتی استان”

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز با اشاره به ظرفیت های موجود در بخش صنعت و معدن استان گفت: یکی از مهم ترین خواسته های استان، حمایت از راه اندازی و یا افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی تحت تملک دولت و سازمان های دولتی است.

فرهاد دلق پوش افزود: استان گیلان قطب صنایعی نظیر قطعات خودرو، ام دی اف و محصولات سلولزی، فولاد و محصولات فلزی، دارویی و غذایی می باشد و واحدهای شاخص و مهمی در این عرصه ها در استان وجود دارد.

وی تصریح کرد: شرایط سخت گیرانه واردات چوب برای مواد اولیه کارخانجات ام دی اف، بدهی های انباشته خودروسازان به واحدهای قطعه ساز خودرو، کمبود اعتبار برای احداث سریعتر تصفیه خانه های فاضلاب شهر صنعتی رشت و شهرکهای صنعتی استان بویژه شهرک صنعتی سفیدرود رشت و کمبود عرصه برای سرمایه گذاری صنعتی، از مهمترین مشکلات حوزه صنعت و معدن گیلان می باشد.

گفتنی است؛ رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی طی سفر یک روزه به استان گیلان، ضمن شرکت در مراسم بزرگداشت شهدای مهندس استان گیلان از چندین واحد تولیدی در مرکز استان نیز بازدید نمود.