علی حسین نژاد،مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه تعداد بیمه شدگان گروه دانشجویان در تامین اجتماعی استان گیلان از یک هزار نفر گذشت، گفت: این تعداد، رشد 80 درصدی در سال جاری را نشان می‌دهد.

به گزارش تکتم نیوز، «علی حسین‌نژاد» امروز (سه‌شنبه، ۳۰ آذر) در گفتگویی با بیان اینکه بیمه های دانشجویان یکی از ارکان طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی قلمداد می‌شود، اظهار کرد: متقاضیان این نوع از بیمه با داشتن کارت دانشجوئی میتوانند با انعقاد قرارداد در زیرگروه مشاغل آزاد و پرداخت حق بیمه ، دوران تحصیلی خود را در زمره سوابق بیمه ای بیاورند و بدینوسیله در شرایط سنی مناسب تری از تعهدات بازنشستگی در آینده بهره مند شوند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان با اشاره به امکان انتخاب سه نرخ بیمه ای با دامنه تعهداتی متنوع در این بیمه و انجام مراحل انعقاد قرارداد و پرداخت‌ها بدون مراجعه به شعب و از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان به نشانی es.tamin.ir، افزود: از دیگر ویژگی های این نوع بیمه عدم قطع استفاده از مستمری پدر و مادر و همچنین تداوم بهره مندی از پوشش درمانی در دوران پرداخت این بیمه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در ابتدای سال جاری تعداد افراد تحت پوشش در بیمه دانشجویی در گیلان کمتر از ۶۰۰ نفر بود ولی این رقم در حال حاضر به یک هزار و ۱۰۰ نفر رسیده است که بیانگر رشد بیش از ۸۰ درصدی در این حوزه و در واقع استقبال خوب خانواده ها از این اندیشه و سرمایه گذاری مناسب برای آینده فرزندان خود است.

حسین‌نژاد تاکید کرد: کمترین میزان حق بیمه دانشجویی در سال جاری ۳۱۸ هزار تومان و بیشترین دامنه تعهداتی آن با احتساب درمان نزدیک به ۵۵۰ هزار تومان است .

مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان اذعان کرد: قریب به ۷۰ درصد دانشجویان به صورت غیرحضوری انعقاد قرارداد بیمه ای کرده‌اند.

پایان پیام/