سیاوش غلامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با بیان اینکه همزمان با آغاز بارش باران و سیل در استان گیلان به ۶۷ نفر از هموطنان متاثر از این حادثه امدادرسانی شد، گفت: روند امداد رسانی همچنان ادامه دارد.

به گزارش تکتم نیوز،  «سیاوش غلامی» امروز(جمعه، ۲۱ آبان)  در جمع خبرنگاران، بیان کرد با آغاز بارش باران در استان گیلان از شامگاه چهارشنبه ( ۱۹ آبان) تا روز جاری (جمعه، ۲۱ آبان) به ۶۷ نفر از هموطنان متاثر از بارش باران امدادرسانی شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان اظهار داشت: عوامل امدادی جمعیت هلال احمر از شعب و پایگاه های امداد و نجات املش، رودسر، فومن و صومعه سرا طی عملیات های مختلف نسبت به امدادرسانی از جمله آب گرفتگی ۶ باب منزل در شهرستان رودسر، ۱۴ منزل در املش و ۱ باب منزل در فومن با استفاده از خودرو کمک کار به وسیله موتور آب نسبت به تخلیه آب گرفتگی منازل اقدام کردند.

وی با بیان اینکه تعداد ۶ نفر از ساکنین ۲ منزل مسکونی در «میانده چابکسر» توسط عوامل امدادی پایگاه شهید بارفروشنده به منطقه امن منتقل شدند افزود: ۴۴ شعبه، پایگاه و پست امداد و نجات جمعیت هلال احمر گیلان برای مقابله با باران به صورت آماده باش فعال بودند.

غلامی ادامه داد:  هلال احمر با ۸۰ دستگاه انواع خودروی امدادی شامل آمبولانس کمک دار، ست نجات، خودروهای کمک دار و خودروهای پشتیبانی همچنان در حال فعالیت و خدمت به مردم هزیز استان هستند.

وی یادآور شد: تلفن ۱۱۲(ندای امداد) به صورت شبانه روز، آماده دریافت گزارشات حوادث احتمالی از سوی مردم می باشد.

غلامی با توجه به یخ زدگی جاده ها و معابر در ارتفاعات استان، از هموطنان خواست از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و افزود: هموطنان و مسافرین عزیز برای ایمنی بیشتر به هشدارهای پلیس، راهداری و جمعیت هلال احمر توجه داشته باشند.

پایان پیام/