مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به آغاز فصل صید در این استان گفت: از فردا ۲۰ مهر ۱۴۰۳، صیادان گیلانی با تور‌ها و قایق‌های خود وارد آب‌های ساحلی دریای خزر در استان شده و صید ماهیان استخوانی را به امید داشتن سالی پربرکت آغاز می‌کنند.

تکتم نیوز/کوروش خلیلی مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به آغاز فصل صید در این استان اظهار کرد: از ۲۰ مهر ۱۴۰۳، صیادان گیلانی با تور‌ها و قایق‌های خود وارد آب‌های ساحلی دریای خزر در استان شده و صید ماهیان استخوانی را به امید داشتن سالی پربرکت آغاز می‌کنند.
وی اعلام دلیل آغاز زودهنگام صید ماهی استخوانی در گیلان گفت: بر اساس مصوبه کمیته مرکزی مدیریت صید سازمان شیلات ایران، امسال صید انواع ماهیان از نوار ساحلی کاسپین در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان به‌صورت رسمی از ۲۵ مهر آغاز می‌شود، اما این سازمان، به پره‌های صیادی استان‌هایی که با تولید بچه ماهیان در حفظ ذخایر آبزیان دریای خزر مشارکت کرده‌اند با یک سیاست تشویقی اجازه داده است تا صید را از ۲۰ مهر ۱۴۰۳ آغاز کنند.
مدیرکل شیلات گیلان از فعالیت چهارهزار صیاد گیلانی در قالب ۴۶ برای صیادی در استان خبر داد و افزود: حدود سه هزار و ۷۰۰ نفر از این صیادان از سهام‌داران شرکت‌های تعاونی پره در گیلان هستند.
خلیلی با بیان اینکه سال گذشته هفت هزار و ۶۶۰ تن انواع ماهی از دریای خزر در گیلان صید شد که ۱۷ درصد بیش از سال ۱۴۰۱ بوده است، بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود صیادان گیلانی امسال بیش از ۷ هزار تن انواع ماهیان استخوانی از دریای خزر صید کنند.
وی با اشاره به میزان صید هر سال بر اساس شرایط آب‌وهوایی و تعداد روز‌های مناسب برای صید ماهی تصریح کرد: به‌طور معمول، هر سال سبد صید صیادان گیلانی را ۵۰ درصد ماهی سفید، ۴۸ درصد کفال و ۲ درصد ماهیانی مانند سوف، سیم و کپور تشکیل می‌دهند.