مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: دومین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی استان گیلان، در قالب هفتمین جایزه ملی فیروزه و با نگاه به مولفه های بومی، ایرانی اسلامی برگزار می شود

به گزارش تکتم نیوز، رضا ثقتی، در مراسم رونمایی از پوستر جشنواره کالا و محصولات فرهنگی استان گیلان، اظهار کرد: امسال دومین سال برگزاری این جشنواره در قالب هفتمین جایزه ملی فیروزه است.

وی در ادامه به برخی از اهداف این جشنواره اشاره کرد و افزود: ترویج، تولید و مصرف کالاها و محصولات فرهنگی ایرانی اسلامی با نگاه ویژه به محصولات فرهنگی اقوام ایرانی از شاخص ترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه با برگزاری این جشنواره به دنبال تشویق تولیدکنندگان به تولید کالاهای فرهنگی با اولویت‌ها و نیازهای کشور هستیم، اضافه کرد: ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری در حوزه صنایع خلاق، زمینه سازی به منظور هم افزایی شرکت کنندگان صنایع خلاق، رونق بازار مصرف کالاهای فرهنگی داخل کشور بخش دیگری از اهداف برگزاری این جشنواره است.

ثقتی ادامه داد: این جشنواره شامل بخش تولید عروسک، سازه‌های بومی، هدایای فرهنگی سوزن دوزی، رشتی دوزی و صنایع استان گیلان است.

وی، معرفی فعالان صنایع خلاق به جامعه و نهادهای خصوصی، پشتیبانی و حمایت از محصولات فرهنگی تولید شده در استان‌ها و مطرح کردن آن در سطح ملی و بین‌المللی و همچنین ایجاد دغدغه فرهنگی میان خانواده‌ها و افزایش مصرف آثار و تولیدات فرهنگی ایرانی و اسلامی را از دیگر اهداف اعلام کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را تا تاریخ ۲۴ دی‌ماه امسال به دبیرخانه ارسال کنند، ادامه داد: نمایشگاهی از آثار ارسالی در تاریخ ۲۸ دی لغایت ۲ بهمن در رشت برپا می‌شود.

وی با بیان اینکه اختتامیه این جشنواره نیز ۲۹ دی‌ماه امسال برگزار می‌شود، گفت: هیچ محدودیتی برای تعداد آثار ارسالی وجود ندارد و شرکت کنندگان باید در آثار خود به مؤلفه‌های بومی و ایرانی و اسلامی توجه کنند.