مدیرعامل انجمن دمانس و آلزایمر ایران گفت: آمار مبتلایان به آلزایمر افزایش پیدا کرده است، به‌ویژه پس از کرونا ما ۴۰۰ بیماری را شناسایی کردیم که در دوران پیش از ورود به آلزایمر هستند.

تکتم نیوز/ در ایران هم تا سه سال پیش جمعیت آلزایمری‌های ایران یک میلیون نفر بود اما امسال این جمعیت به حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رسیده است.
۹درصد ایرانی‌ها به‌ آلزایمر مبتلا هستند
مدیرعامل انجمن دمانس و آلزایمر ایران ادامه داد: شیوه شناسایی بیماران مبتلا به آلزایمر در دنیا بر اساس سن و تحقیقاتی است که صورت می‌گیرد. ما در سال ۱۳۹۶ یک نوع‌شناسی را در تهران انجام دادیم که ۹ درصد از آن‌ها به انواع دمانس مبتلا بودند، در دنیا هم همین‌طور. ما در آن بازده سن ۶۰ سال تا ۸۰ سالگی را انتخاب کرده بودیم، در سنین ۶۰ به بالا سه تا ۴درصد مبتلا هستند، ۶۵ به بالا دو تا ۳ درصد اضافه می‌شود و هر ۱۰ سال یکبار هم جمعیت مبتلایان به دمانس ۲برابر می‌شوند چرا که سالمندی افزایش پیدا می‌کند
ارتباط به‌صورت مجازی و ورزش‌نکردن در فضای باز، فاکتور‌هایی هستند که آمار بیماران و سن ابتلا به آلزایمر را در ایران کاهش داده است.
مدیرعامل انجمن دمانس و آلزایمر ایران با انتقاد از سازمان صداوسیما،عنوان کرد: این سازمان در بخش سلامت چندان به موضوع پیشگیری توجه نکرده است، ۶ مدیرعامل تغییر کرده‌اند و هیچ‌کدام به نامه‌های ما اهمیت نمی‌دهند، لازم است در حوزه پیشگیری از بروز بیماری‌ها برنامه‌سازی شود.