در تعطیلات هفته دوم شهریورماه ۱۴۰۳، نخستین منطقه آزاد شمال کشور، میزبان افزون بر یک میلیون و ۴۸۰ هزار گردشگر بود.

تکتم نیوز/مهدی کاظمیان با اشاره به استقبال میهمانان از این منطقه اظهار کرد: در تعطیلات هفته دوم شهریورماه ۱۴۰۳، نخستین منطقه آزاد شمال کشور، میزبان افزون بر یک میلیون و ۴۸۰ هزار گردشگر بود.
به گفته کاظمیان فاز تجارت و گردشگری منطقه که محل تمرکز امکانات و تجهیزات و رویدادهای مناسبتی است، طی این مدت ۹۳۲ هزار و ۵۶۳ مسافر را میزبانی کرد که در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود.
مدیر روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد انزلی همچنین گفت که در کل محدوده این منطقه که شامل چندین بوستان و پارک ساحلی است، ظرف یک هفته بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار گردشگر حضور پیدا کرده و خانواده‌ها برای گذران تعطیلات نخستین منطقه آزاد شمال کشور را انتخاب کردند.
گفتنی است وجود زیرساخت‌های تفریحی-ورزشی دریایی، ساحلی؛ بزرگ‌ترین طرح ساحلی شمال کشور با تجهیزات کامل جهت گذران سفری خوش برای خانواده‌ها؛ امکانات ایجاد شده توسط بخش خصوصی همچون بزرگ‌ترین مجموعه آکواریوم کشور، مجتمع‌های تجاری-اداری عرضه و فروش کالاهای تولیدکنندگان منطقه و صنایع‌دستی به همراه اجرای برنامه‌های فرهنگی -هنری -مذهبی توسط این سازمان، در یک محدوده چند ده هکتاری از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری منطقه آزاد انزلی است.