۰ تکتم نیوز/دو خودروساز بزرگ کشور که با چالش زیاندهی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، پیش‌بینی کرده‌اند در سال جاری مبلغ فروش محصولاتشان از مبلغ بهای تمام‌شده تولید پیشی خواهد گرفت. طبق آنچه ایران‌خودرو و سایپا در قالب صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای منتهی به ۳۱خرداد امسال به سامانه کدال بورس ارائه کرده‌اند، هر دو شرکت در ۹ ماه […]

تکتم نیوز/دو خودروساز بزرگ کشور که با چالش زیاندهی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، پیش‌بینی کرده‌اند در سال جاری مبلغ فروش محصولاتشان از مبلغ بهای تمام‌شده تولید پیشی خواهد گرفت. طبق آنچه ایران‌خودرو و سایپا در قالب صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای منتهی به ۳۱خرداد امسال به سامانه کدال بورس ارائه کرده‌اند، هر دو شرکت در ۹ ماه باقیمانده از دوره از زیان «خام» خارج خواهند شد. بر اساس گزارش‌های منتشره در سایت کدال، مجموع مبلغ بهای تمام‌شده تولید دو خودروساز بزرگ کشور در ۹ ماه باقیمانده از دوره، حدود ۴۹۰هزار میلیارد تومان خواهد بود، در‌حالی‌که مبلغ فروش آنها به بالای ۵۲۰هزار میلیارد تومان می‌رسد.
پیش‌بینی خودروسازان از سوددهی خام در سال‌جاری، در حالی است که طی چهار سال گذشته (۱۳۹۹ تا ۱۴۰۲) همواره مبلغ بهای تمام‌شده تولید خودروسازان از مبلغ فروش آنها بیشتر بوده است. بنابراین اگر برآورد خودروسازان محقق شود، آنها می‌توانند سال جاری را بدون زیان (خام) و توام با سود (خام) به پایان ببرند. منظور از سود و زیان خام این است که هزینه‌های مالی در محاسبات اعمال نشده و با افزودن آنها میزان سود و زیان خالص متفاوت خواهد بود.

  • منبع خبر : اقتصاد نیوز