معاون سازمان تنظیم مقررات گفت کاربران در ازای هر گیگابیت اینترنت فیبرنوری، با سرعت سی برابری نهایتا 2 هزار تومان پرداخت می‌کنند در حالی که این عدد برای اینترنت همراه 5 هزار تومان است.

تکتم نیوز/مهدی روحانی نژاد معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با حضور در یک برنامه تلویزیونی، درخصوص نشست روز گذشته وزیر و معاونین وزارت ارتباطات با اپراتورها جهت افزایش اتصال فیبر نوری در کشور تا پایان سال در پاسخ به این سوال که فیبر نوری چه مزیتی دارد، گفت: مهمترین نکته‌ای که این فناوری برای مردم با فناوری های قبلی تمایز ایجاد می کند سرعتی است که ارائه می‌دهد.
وی افزود: امروز بیشتر مردم ما از فناوری ADSL استفاده می‌کنند که نهایتا سرعت ۱۶ گیگابیت ارائه می‌کند، بخش دیگری از مردم هم اینترنت همراه استفاده می‌کنند که نهایتا سرعتی معادل ۳۰ تا ۴۰ گیگابایت بر ثانیه ارائه می‌دهد.
روحانی نژاد ادامه داد: اما فناوری فیبرنوری یک تحول جدی در سرعت اینترنت ایجاد کرده است به نحوی که در شهرهایی که تحت پوشش این پروژه قرار گرفته‌اند تا سرعت ۱۰۰۰ مگابیت را در اختیار مردم قرار می‌دهد و مردم می توانند تمام خدماتی که از اینترنت انتظار دارند را در این بستر داشته باشند.
وی تاکید کرد: ویژگی دیگر اینترنت بر بستر فیبر نوری تاخیر پایین در کاربردهایی است که مردم از آن انتظار دارند به ویژه گیمرهایی که بازی آنلاین انجام می‌دهند و خدمات آنلاین پزشکی از راه دور که نیاز به تاخیر پایین دارند.
معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به گستره فیبر نوری در کشور گفت: این پروژه به ۴۰ درصد پیشرفت رسیده و ۸ میلیون خانوار تحت پوشش قرار گرفته‌اند.
وی افزود: برنامه‌ریزی صورت گرفته به این صورت است که تا پایان سال پوشش به ۱۴ میلیون خانوار رسیده و تا پایان سال آینده به ۲۰ میلیون برسد.